اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش تست‌های مثبت کرونا در کرمان/زنگ خطر پیک جدید بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تست‌های آزمایشگاهی بیماری کرونا افزایش پیدا کرده که این زنگ خطر است و اصلا نباید عادی‌انگاری در مورد این ویروس صورت گیرد.

افزایش تست‌های مثبت کرونا در کرمان/زنگ خطر پیک جدید بیماری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت:  طی هفته گذشته و چند روز اخیر شاهد کاهش بستری‌ها در سطح استان هستیم، همچنین میزان آمار فوتی‌های متوسط روزانه و هفتگی کم‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: نسبت مثبت شدن تست‌های آزمایشگاهی افزایش پیدا کرده و این زنگ خطر است و اصلا نباید عادی‌انگاری در مورد این ویروس صورت گیرد.

وی بیان داشت: دو هفته قبل متوسط تست‌های سرپایی بین ۶ الی۷ درصد بود، اما امروز صبح گزارش روزانه را گرفتم تست‌های مثبت سرپایی ۱۲ درصد  افزایش یافته است و این شیوع پیک جدید را هشدار می‌دهد.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: ما بایدهمکاری مردم را برای انجام تست داشته باشیم و مردم از انجام تست واهمه نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قبلا به مردم  توصیه می‌کردیم که به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند و تست‌های pcr را انجام بدهند و با استقبال همراه بود، اما اکنون مردم از انجام این کار سر باز می‌زنند.

وی بیان داشت: از جمله  برنامه‌های طرح شهید سلیمانی یکی رهگیری افراد در تماس نزدیک، دیگری مراقبت در منزل، رهیگری افراد در معرض خطر، حمایت‌ها و ...است. رهگیری افراد در تماس نزدیک، مراقبت در منزل  و رهگیری افراد بر عهده همکاران ما در علوم پزشکی است و متاسفانه مردم در انجام  تست همکاری نمی‌کنند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم زنجیره کرونا را در استان و کشور قطع کنیم، شناسایی زودهنگام بیماران بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر فرد زود شناسایی و ایزوله و افرادی که با آن در تماس نزدیک هستند، شناسایی شوند،  جلوی انتشار بیماری گرفته می‌شود و اگر این کار انجام نشود هیچ زمان زنجیره بیماری قطع نخواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم درخواست داریم که اگر همکاران ما از پایگاه‌های سلامت با آنها تماس می‌گیرند، صادقانه پاسخ دهند و همکاری کنند.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول