اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رئیس‌جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌پذیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس‌جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌پذیرد اما حقوق شهروندی را که از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است می‌پذیرد.

رئیس‌جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران و فعالان حوزه فرهنگ چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رؤسای سابق کمیسیون فرهنگی‌ بر این باور بودند که فرهنگ قانون بردار نیست و باید رهایش کرد تا به خودی خود درست شود، گفت: متأسفانه برخی از روحانیون نیز بر همین باورند که این دیدگاه 100 درصد غلط است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: کمیسیون فرهنگی مشکل مبنایی دارد و تعداد افراد حاضر در این کمیسیون کم است زیراکه نه سفر خارجی و نه پرستیژ دارد لذا افراد امیدی برای شرکت در این کمیسیون ندارد و با کمبود نیرو مواجه هستیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه مشکلات عدیده کمیسیون فرهنگی با تعویض رئیس مجلس هم درست نمی‌شود اما این امر دلیل بر مأیوس شدن نیست، اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون فرهنگی با ۱۴ نفر اداره می‌شود که تنها ۱۰ نفر از این تعداد نیز فعال می‌باشند و پیش‌رفت در مسائل فرهنگی کشور با این تعداد نیرو شق‌القمر است.

وی گفت: در همه کمیسیون‌ها باید جلساتی بین رئیس و اعضا برگزار شود که قبل از این برگزار نمی‌شد اما در حال حاضر به رئیس قوه مقننه پیشنهاد شد با رئیس کمیسیون‌ها جلسات گذاشته شود که این عمل برای اولین بار اتفاق افتاده است تقریبا هر هفته هیئت رئیس مجلس با همه رؤسای کمیسیون‌ها بحث می‌کنند و تاکنون مسائل فرهنگی سال 1399 تا سال 1402 تدوین شده است.

خانواده و جمعیت مورد توجه مجلس قرار گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اولویت‌ها در کمیسیون‌ها بر اساس کلیدی بودن‌شان معین شد و از مسائل کلیدی نیز مهمترین‌ها انتخاب شدند که قانون جمعیت و خانواده و فضای مجازی به عنوان مهمترین قانون‌ تاکنون بررسی شده‌اند.

رئیس جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌پذیرد

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد هر قانون باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد پیشنهاد خوبی است، گفت: این امر نیروی انسانی بالایی می‌طلبد اما زمانی که رئیس جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌پذیرد اما حقوق شهروندی را که از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است را می‌پذیرد، چه باید کرد؟

وی با بیان اینکه  نظارت بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی نیز باید مورد دقت قرار گیرد، گفت: در مجلس به نظارت تاکید زیادی شد، قوانین خوب زیادی نیز وضع شده که باید اجرا شود اما برخی از دولتی‌ها تعهدی به قانون ندارند و تنها به حزب خود متعهد هستند که این اشتباه است.

هم‌افزایی دستگاه‌‌های فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 62 مرکز فررهنگی در کشور فعال هستند، عنوان داشت: در فرصت‌های آینده در مورد تبدیل موازی‌کاری دستگاه‌ها به هم‌افزا شدن فعالیت‌های مراکز فرهنگی در مجلس صحبت خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی امر آسانی نیست ادامه داد: اگر سبک ایرانی اسلامی در کشور ایجاد شود مباحثی مانند ایجاد فرصتی برای آزادی بیان و نقد کردن، حذف فرهنگ‌های غربی از جمله تجمل‌گرای و... به خودی خود حل می‌شوند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول