اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

همه طرح‌های مجلس باید پیوست فرهنگی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز مطالبه می‌کنیم همه طرح‌ها و لوایح پیوست فرهنگی داشته باشند حتی یک ساختمان بدون پیوست فرهنگی شکل نگیرد و یک مدیر بدون پیوست فرهنگی به ریاست نرسد.

همه طرح‌های مجلس باید پیوست فرهنگی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان حوزه فرهنگ چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این جلسه را مطرح کردن دغدغه‌های فرهنگی دانست و گفت: چیزی بالاتر از فرهنگ در مجموعه نظام اسلامی وجود ندارد و انقلاب نشأت گرفته از فرهنگ می‌باشد و بر اساس شاکله فرهنگی شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: می‌طلبد آنچه که درون نظام جاری و ساری می‌شود فرهنگ باشد و مردم نیز به آن عمل کنند یعنی حتی سیاست، اقتصاد، مسائل اجتماعی و دولت نیز همه از فرهنگ نشأت گرفته باشد که این نقش را مجلس باید به خوبی ایفا کند که تا به حال نسبت به این موضوع غفلت شده و مجلس نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

نکونام با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای مجلس است زیرا که مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس، مجلس انقلابی است، تصریح کرد: کار اصلی کمیسیون فرهنگی رسیدن به فرهنگ است و شاکله و دغدغه اصلی رئیس این کمیسیون نیز دین می‌باشد.

وی افزود: گاهی مظلومیت‌ها چهره‌های فرهنگی را فرا می‌گیرد همانگونه که چهره مرحوم آیت‌الله مصباح را فراگرفت، شاکله وجودی ایشان را دین فراگرفته بود اما مسائل سیاسی مظلومیت‌های بالایی را بر ایشان تحمیل کرد.

امام جمعه شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: باید در جامعه بین علم و عرفان آشتی به معنای دقیق کلمه ایجاد شود زیراکه ما داعیه اسلام داریم و این یعنی باید تمام امور کشور و سبک زندگی‌هایمان از اسلام نشأت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز مطالبه می‌کنیم همه طرح‌ها و لوایح پیوست فرهنگی داشته باشند حتی یک ساختمان بدون پیوست فرهنگی شکل نگیرد و یک مدیر بدون پیوست فرهنگی به ریاست نرسد و به جایی برسیم که همانگونه که مدیر اختلاسگر برخورد می‌شود با مدیری که قانون غربی را اجرا می‌کند نیز برخورد شود.

نکونام با بیان اینکه در مسائل فرهنگی هرج و مرج وجود دارد و فرصت مجلس بسیار کم است، گفت: فرهنگ یک موضوع استانی نیست بلکه موضوع کشوری می‌باشد که نفاق افکنی، موازی‌کاری و ترک کردن در مجموعه انقلابی جایگاهی ندارد لذا تا می‌توان باید به هم بپیوندند.

وی در پایان قوت‌بخشی به انگیزه‌های کاری و فعال شدن دستگاه‌های فرهنگی، ضرورت و وحدت را از فواید این جلسه دانست و گفت: این جلسه بهانه‌ای نشود که همه خواسته‌های فرهنگی را از مجلس بخواهیم و خودمان دست روی دست بگذاریم بلکه همه با هم باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول