اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توزیع بودجه با تعامل دوسویه مجلس و دولت همراه باشد/ ضرورت اعتمادسازی نسبت به واکسن داخلی کرونا

امام جمعه موقت شیراز ضمن تاکید بر ایجاد رویکرد بهتر در وضعیت بودجه توسط دولت گفت: در روند توزیع بودجه، مجلس نیز کار نظارتی را با تعامل دو طرفه انجام بدهد تا شاهد شرایط اقتصادی بهتری باشیم.

توزیع بودجه با تعامل دوسویه مجلس و دولت همراه باشد/ ضرورت اعتمادسازی نسبت به واکسن داخلی کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمودی در خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه شیراز اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نمی‌توان به واکسن‌های خارجی امیدوار بود چرا که آمریکا و اروپا بارها نشان دادند که در این گونه موارد قابل اطمینان نیستند.

وی افزود: اگر واکسن خارجی تاثیرگذار بود، وضع شیوع کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا این گونه نبود و روزانه هزاران نفر قربانی کرونا نمی‌شدند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: باید به واکسن کرونا ساخت کشورمان اعتماد کرد و رسانه‌های داخلی به ویژه رسانه ملی، قابلیت‌های واکسن را برای مردم تبیین و اطلاع رسانی کنند.

وی ضمن تاکید بر ایجاد رویکرد بهتر در وضعیت بودجه توسط دولت گفت: در روند تعیین بودجه، مجلس نیز کار نظارتی را با تعامل دو طرفه انجام بدهد تا شاهد شرایط اقتصادی بهتری باشیم.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ باید کمترین وابستگی به نفت را داشته باشد و به گونه‌ای توزیع شود که مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر را مرتفع کند.

محمودی خاطرنشان کرد: قوه مجریه و قوه مقننه باید با تعامل و حضور مستمر میان مردم، تصمیمات واقعی‌تر و کارگشاتری برای حل مشکلات عمومی اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: دلالی عده‌ای وضعیت معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده و این روند قابل قبول نیست که امیدواریم مجلس انقلابی با این موضوع برخورد قاطع داشته باشد.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب شد، بیان کرد: در روز  ۲۶ دی ماه سال ۵۷ با تاسی از رهنمودهای ولی فقیه، وعده الهی محقق شد و محمدرضا پهلوی از این سرزمین فرار کرد که این امر بروز همان نصرت الهی بود.

وی اظهار داشت: نوکری و بی اختیاری شاه در برابر آمریکا به حدی بود که برخی از نزدیکان شاه می‌گویند در جنگ ویتنام، آمریکایی‌ها جنگنده‌های ایران را بی اطلاع به ویتنام انتقال دادند!

امام جمعه موقت شیراز به سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد قیام ۱۹ دی ماه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی، دوباره نگاه به درون و حمایت از  اقتصاد داخلی را مهم‌ترین راهکار برای جامعه دانست تا با تحریم نیز خللی در امور اقتصادی کشور ایجاد نشود.

محمودی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مکتب تشیع وجود مناسبت‌های مذهبی است که روشنایی‌بخش مسیر شیعیان است، بیان کرد: بدون تردید یکی از مناسبت‌های شاخص در طول سال، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است چرا که همه شیعیان ارادت ویژه‌ای به این بانوی ارجمند دارند.

وی با بیان اینکه احادیث و روایات بسیاری از بزرگان دین اسلام پیرامون  شخصیت والا و جایگاه ارزشمند  حضرت زهرا (س) نقل شده است، افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س)، استقامت در اعتقادات است و همه باید رهرو این بانوی گرامی باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول