اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نقش قدرت نظامی در پیشبرد اهداف سیاسی

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشساره به طلب هفت میلیاردی ایران از کره جنوبی گفت: زبان دیپلماسی برای بازگشت پول جواب نداد ولی با توقیف کشتی کره‌ای توسط سپاه پاسداران مسؤولان این کشور به ایران آماده و با جمهوری اسلامی پای میز مذاکره نشستند که این نشان‌دهنده نقش قدرت نظامی در پیشبرد اهداف سیاسی است.

نقش قدرت نظامی در پیشبرد اهداف سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز جمعه عبادی سیاسی این شهر با بیان اینکه تسخیر کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ نشان‌دهنده انزوای آمریکا در جهان بین‌الملل است، اظهار کرد: آمریکا پس از انتخابات سال ۸۸ در جمهوری اسلامی به دنبال آشوب در ایران بود ولی مردم با بصیرت اجازه چنین کاری را به استکبار نداده و پس ار ۱۱ سال همان اتفاق سال ۸۸ در کشور مستکبر امریکا در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بازگشت آمریکا به برجام گفت: آمریکا برای بازگشت به برجام ابتدا باید تمامی تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی را برداشته و سپس به برجام برگرد زیرا بازگشت استکبار به این قرارداد بدون عدم لغو تحریم‌ها به ضرر جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام هیچ عجله‌ای ندارد، تصریح کرد: انتظار مردم پس از امضا توافق‌نامه برجام لغو تمامی تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی بود ولی نیمی از تحریم‌ها متأسفانه پس از برجام اعمال‌شده و به این دلیل ایران برای بازگشت به برجام هیچ عجله‌ای نداشته و باید تضمین‌های لازم داده شود.

طیبی دو پیش‌شرط آمریکا برای بازگشت به برجام را به‌منظور تضعیف جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: آمریکا برای بازگشت به برجام دو پیش‌شرط مسئله موشکی و عدم حضور ایران در منطقه را مطرح کرده که هر دو در راستای تضعیف جمهوری اسلامی در منطقه و ضربه واردکردن به ایران است.

وی با تقدیر از اقدام هوشمندانه سپاه پاسداران در توقیف کشتی کره جنوبی در خلیج‌فارس گفت: کشور کره جنوبی هفت میلیارد دلار پول ایران را بلوکه کرده و با زبان دیپلماسی بازگشت پول جواب نداد ولی با توقیف کشتی کره‌ای توسط سپاه پاسداران مسؤولان این کشور به ایران آماده و با جمهوری اسلامی پای میز مذاکره نشستند که این نشان‌دهنده نقش قدرت نظامی در پیشبرد اهداف سیاسی است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه حضور جمهوری اسلامی در منطقه ثبات‌آفرین است، افزود: آمریکا با تشکیل گروه‌های تروریستی مختلف مثل داعش به دنبال برهم زدن امنیت خاورمیانه بوده و این دلیل کمک ایران به محور مقاومت و حضور در منطقه ثبات‌آفرین است.

طیبی گریزی به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایران زد و بیان کرد: توقع ما از خواص جامعه اثبات ولایتمداری بوده و با یک انگیزه و دیدگاه به ندای رهبر لبیک گفته و بستر را برای شکل‌گیری دولت جوان انقلابی فراهم کنند.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب آب در آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: کیفیت آب در آستانه‌اشرفیه اصلاً مناسب نبوده و این مسئله به گوش مسئولان استانی‌ هم رسیده و اعتبارات لازم در نظر گرفته‌شده است ولی گل‌آلود بودن آب به‌طور طولانی بودن هیچ توجیهی ندارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه خواستار حل فوری قطعی برق در کشور شد و گفت: قطعی برق یک مشکل ملی است که باید هر چه سریع‌تر این معضل بزرگ را برطرف کنیم زیرا نیاز دائم به برق یک امر ضروری بوده و سیستم گرمایشی بسیاری از منازل با برق است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول