اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پایش ۸۵۶ هزار خانوار استان تهران با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران بیش از ۸۵۶ هزار خانوار پایش و کنترل شدند.

پایش ۸۵۶ هزار خانوار استان تهران با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران امروز در بازدید میدانی از قرارگاه اجرایی طرح شهید سلیمانی به همراه فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در اسلامشهر، اظهار کرد: با اجرای طرح پایش سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در استان تهران که با همکاری سپاه و بسیج با مجموعه شبکه بهداشت و درمان به اجرا درآمده، بیش از ۸۵۶ هزار خانوار مورد رصد و پایش و کنترل قرار گرفتند.

وی با اشاره به همکاری صمیمانه نهادها و ادارات مختلف در اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایش خانوارهای ساکن در استان، تاکنون از ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر تست کرونا گرفته شده که از این تعداد جواب آزمایش ۱۰ هزار و ۱۵۸ نفر مثبت شده و مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با اشاره به اقدامات چند بخشی پایش، شناسایی، درمان و حمایتی در طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: با توصیه‌های تیم‌های مراجعه کننده به منازل و ارائه بروشورهای آموزشی لازم از افراد دارای علائم درخواست می‌شود تا در منزل خود را قرنطینه کنند و در صورت نیاز بسته های حمایتی و کمک‌های دارویی از سوی بسیج به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

سردار ذوالقدر با تأکید بر اینکه بسیج افتخار دارد در خدمت مردم باشد، ادامه داد: از روزی که مردم کشور ایران با ویروس کرونا درگیر شده‌اند تاکنون در استان تهران بیش از ۵۲ میلیون ماسک تهیه و تولید شده و در اختیار مردم قرار گرفته، همچنین در کنار ماسک‌های خانگی و کارگاه‌های تولیدی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، به همت سپاه یک کارخانه تولید ماسک به صورت صنعتی و اتوماتیک راه‌اندازی و مشغول به فعالیت است.

وی از توزیع بیش از ۵۳۷ هزار بسته معیشتی در بین اقشار مختلف آسیب دیده از کرونا خبر داد و تأکید کرد: در طرح شهید سلیمانی ۵۲ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند کمک حمایتی و معیشتی اهداء شده و نزدیک به ۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده دست، سطوح و خیابان تهیه و توزیع شده و یا در حال پخش است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با اشاره به ذبح ۴۱۰۰ قربانی و توزیع گوشت گرم در بین خانواده‌های نیازمند، اذعان کرد: با فعالیت‌های بی‌بدیلی که خواهران و برادران بسیجی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام داده‌اند، علاوه بر تهیه و توزیع سوپ گرم برای خانواده‌های درگیر کرونا، تاکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

سردار ذوالقدر در ادامه گفت: بزرگترین و زیباترین صحنه این است که ما در سطح استان تهران ۴۲۸ پایگاه مقاومت فعال در حوزه کرونا و در حال همکاری با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داریم که تعداد ۹۸۵۶ نفر از خواهران و برادران بسیجی در قالب تیم‌های عملیاتی چند نفره در این طرح همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به نتایج موفقیت آمیز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران، خاطرنشان کرد: فهم و درک بالای آحاد مردم و همکاری با عوامل اجرایی در کنار برکت نام مبارک شهید سلیمانی، اجرای طرح پایش محله محور، وحدت و همدلی یکپارچه در نهادها و ادارات، کسبه و اصناف و همکاری همگانی با دست اندرکاران اجرای طرح و داوطلب بودن خواهران و برادران بسیجی که از وقت و زمان خودشان می‌گذرند از مهم‌ترین عوامل موفقیت این طرح است. 

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول