اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

خاسب: کرونا نباید بین مردم و هنر فاصله بیاندازد/ اثرات مثبت و منفی که این ویروس بر ما گذاشت

مدیر بخش فیزیکال-تئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معتقد است: کرونا برای تئاتر هم نتایج منفی و هم مثبت داشته است. اگرچه ضربه سنگینی به هنر زده است، اما فرصتی را برای سکوت و سکون مردم فراهم کرد تا آدم‌ها بیشتر به خود و اطرافیان خود فکر کنند و بدانند زندگی خود را چگونه پیش ببرند.

خاسب: کرونا نباید بین مردم و هنر فاصله بیاندازد/ اثرات مثبت و منفی که این ویروس بر ما گذاشت

«یاسر خاسب» مدیر بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: هنر بدن و حرکت در تمام دنیا شناخته شده است و گرایش‌های مختلفی دارد اما در سال‌های گذشته همیشه جای این شاخه در جشنواره تئاتر فجر خالی بود و یا جنبه ویترینی داشت و به صورت ویژه به آن نگاه نمی‌شد.

وی افزود: هنر بدن و حرکت یک زبان بین‌المللی محسوب می شود از همین رو همیشه در این بخش رقابت جذابی بین تیم‌های ایرانی و خارجی شکل گرفته است. فیزیکال-تئاتر از جمله بخش‌هایی است که در دنیا می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و بی واسطه با مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. زیرا هنر بدن، زبان اصلی همه موجودات جهان است و نمود تصویری دارد. من 10 سال است که پیوسته برای این رشته می‌جنگم و به عنوان کوچکترین عضو این حوزه باید بگویم همیشه سعی کرده‌ام بین تیم‌ها و هنرمندان شهرهای مختلف دوستی ایجاد کنم تا از هر گوشه و کنار این مملکت بتوانیم با هم ارتباط برقرار و به هم کمک کنیم تا اتفاق خوبی رقم بخورد. 

خاسب عنوان کرد: امسال در دوره سی و نهم جشنواره تئاتر فجر بعد از این مدت‌ها امکان توجه ویژه به بدن و حرکت در تئاتر فراهم شده است. این بخش از جشنواره قرار است در جزیره کیش برگزار شود. کرونا برای تئاتر هم نتایج منفی و هم مثبت داشته است. اگرچه ضربه سنگینی به هنر زده است، اما فرصتی را برای سکوت و سکون مردم فراهم کرد تا آدم‌ها بیشتر به خود و اطرافیان خود فکر کنند و بدانند زندگی خود را چگونه پیش ببرند. 

این هنرمند با اشاره به همکاری مجموعه آوای خلیج فارس با جشنواره تئاتر فجر برای برگزاری بخش ویژه «هنر بدن و حرکت» توضیح داد: از سال گذشته پیگیر شدیم فستیوال حرکت را در این مجموعه برگزار کنیم اما جریان کرونا و تعطیلی ها باعث شد آقای حسین مسافر آستانه هم با ما همراه شوند و باید از ایشان و آقای صادقی مدیر مجموعه آوای خلیج فارس برای این حمایت تشکر کنم. 

وی در پایان با بیان این که نباید اجازه داد در شرایط کرونا بین مردم و هنر فاصله بیافتد، بیان کرد: در حال حاضر همه مشاغل با احتیاط و مراقبت پیش می‌روند و فعال هستند اما گویا زور تصمیم گیران فقط به تئاتر و سینما رسیده که باز هم به تئاتر در این جریان بی مهری بیشتری شد. باید حال این روزهای تئاتر را دریافت و به آن کمک کرد. 

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول