اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه کمتر از ۵۰ نفر حضوری دایر می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر ( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد ) وضعیت آبی حضوری خواهد بود.

آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه کمتر از ۵۰ نفر حضوری دایر می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج بااشاره به نحوه بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان از اول بهمن ماه 99 اظهار کرد: در اجرای مصوبات پنجاه و دومین نشست ستاد ملی کرونا و شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز، کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه 1399 با رعایت موارد ابلاغی بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس آموزش دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضوری خواهد بود.

وی بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر ( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: کلاس‌های درس هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی حضوری است.

قربانی عنوان کرد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضوری حداکثر 10 است.

وی گفت: مدیران مدارس موظف هستند از هم‌اکنون نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم آوردند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس باید تمهید مقدمات، زمان و نحوه حضور دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی نمایند.

قربانی گفت: رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در مدارس الزامی است و مسئولیت مدیریت و نظارت بر اجرای دستورالعمل بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اداری و اجرایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به نحوه حضور عوامل اجرایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، همانند سایر کارکنان دولت خواهد بود. 

وی در پایان گفت: آموزش سایر دانش‌آموزان نیز به روال قبل به صورت غیر حضوری است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول