اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کف اورژانس بیمارستان سمنان را با سرامیک فرش و به نام سنگ گزارش کردند!

استاندار سمنان گفت: در گزارش‌ها آمده که کف اورژانس بیمارستان کوثر سمنان را با سنگ ساخته‌اند؛ اما با سرامیک تحویل داده شده است.

کف اورژانس بیمارستان سمنان را با سرامیک فرش و به نام سنگ گزارش کردند!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر امشب در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان سمنان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: برخی از پروژه‌های در حال ساخت استان سمنان دارای وجهه ملی هستند؛ چراکه استان‌های مختلف کشور را به هم مرتبط می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: محور فیروزکوه به سمنان به‌مثابه یکی از مطالبات ما در غرب استان سمنان، یکی از پروژه‌هایی است که از روند کار در حوزه استحفاظی استان راضی هستیم اما وقتی موضوع ۱۰ کیلومتر درون مرز استان تهران مطرح است، کار متوقف می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: راه‌های استان تا ۲۰ میلیون مسافر را در طول سال پذیرایی می‌کند و اتمام پروژه‌هایی که بیشتر جنبه ملی دارند، مانند حرم تا حرم می‌تواند به ارتقای خدمت‌رسانی به مردم کشور کمک کند.

آشناگر افزود: از کاری که در استان سمنان برای پروژه‌های راهسازی مانند سمنان- فیروزکوه و حرم تا حرم شده نسبتاً راضی هستیم؛ هر چند ایده‌آل ما این است که پیمانکار بتواند در یک سال ۳۰ کیلومتر مسیر را تحویل دهد اما بروکراسی و تأمین منابع مالی معمولاً مشکلاتی را برای طرح‌ها به وجود آورده که امیدواریم به‌زودی شاهد رفع آنها باشیم.

او تصریح کرد: مسیر مرتبط با دامغان از شمال کشور تنها معطل سه کیلومتر راه بیرون از حوزه استان سمنان است.

استاندار سمنان تصریح کرد: گره بسیاری از مشکلات در وزارتخانه و خارج از استان سمنان باز می‌شود؛ از وزارت راه و شهرسازی تقاضا داریم به این طرح‌ها نیز نگاه ویژه داشته باشد.

آشناگر گفت: در زمینه تأمین مسکن، یکی از مشکلات استان نداشتن زمین است؛ شهرستانی مانند سرخه هیچ زمینی برای توسعه شهری ندارد و برای تأمین زمین باید به سراغ تغییر کاربری‌ها رفت که کار دشواری است.

تملک‌ها، مشکل مهم

استاندار سمنان گفت: از سوی دیگر، تأمین زمین می‌تواند علاوه بر مسکن و توسعه شهری به تأمین زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری و فضای سبز نیز منجر شود و باید سازوکاری صورت گیرد تا بتوانیم تأمین یا واگذاری یا اشکال دیگری که مدنظر وزارت راه و شهرسازی است را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات ما در تملک کاربری‌هاست که مسکن و شهرسازی باید برای رفع این مشکل نیز چاره‌اندیشی کند؛ زیرا اگر سازوکاری نباشد خدمات کاربری نیز متوقف خواهد شد که نمونه آن در استان سمنان وجود دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه مسکن استان سمنان، بی‌کیفیت بودن ساختمان‌هاست؛ کف اورژانس بیمارستان کوثر در گزارش‌ها آمده، با سنگ ساخته شده اما با سرامیک تحویل داده شده است.

آشناگر خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های ما از وزارت راه و شهرسازی نظارت بیشتر بر کیفیت پروژه‌ها است تا بتوانیم از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری کنیم.

آخرین خبرها از مسکن ملی

حسین دهقان، مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان هم در این نشست گفت: برای طرح ملی مسکن، پنج هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، تنها ۸۵۰ نفر واجد شرایط بودند که با افتتاح حساب پول اولیه را واریز کردند.

او گفت: ۶۳۵ واحد برای طرح ملی مسکن در استان سمنان تخصیص داده شده است؛از این تعداد، ۶۹ واحد تابستان امسال در سمنان کلنگ‌زنی شد که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد دارد.

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: عملیات ساخت ۲۸ واحد مسکونی در طرح اقدام مسکن ملی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۲۶۰ واحد نیز به بنیاد مسکن واگذار شده است.

دهقان افزود: درمجموع ۱۲ هکتار از زمین‌های ملی سازمان مسکن برای این اقدام در نظر گرفته شد که تغییر کاربری لازم در آن‌ها صورت گرفت که آمادگی تأمین زمین برای ساخت مسکن در استان سمنان وجود دارد.

او گفت: ۱۷ هزار و ۶۱۸ واحد مسکونی مهر در غرب استان وجود دارد؛ از این تعداد، ۱۶ هزار و ۵۴۳ واحد تکمیل‌شده و یک هزار و ۷۵ واحد باقی‌مانده است.

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: از ۸۶۸ واحد فاقد متقاضی ۳۰۰ مورد در دامغان، ۳۱۲ مورد در گرمسار و ۱۶۰ واحد در سمنان قرار دارد.

دهقان اضافه کرد: عملیات ساخت مجموعاً ۶۳ واحد از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به انجام رسیده که هم اینک جمعی از خانواده‌های هم استانی در این واحدها ساکن هستند.

وضع آزادراه حرم تا حرم

او افزود: از ۹۰۰ کیلومتر مسیر غرب به شرق (تهران- مشهد)، ۶۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان قرار دارد.

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان بیان کرد: خوشبختانه باهمت وزارت راه و شهرسازی، آزادراه حرم تا حرم قطعه اول از قم- گرمسار به بهره‌برداری رسید و فاز بعدی آن (گرمسار- سمنان) به طول ۱۱۴ کیلومتر با مشارکت قرارگاه خاتم پیشرفت ۱۵ درصدی دارد که تکمیل و بهره‌برداری از آن می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.

دهقان افزود: با همت وزارت راه و شهرسازی، استان سمنان به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل ‌شده است.

او گفت: کریدور شمال جنوب از بندرعباس تا امیرآباد دامغان به طول یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر در حال حاضر با چهار پیمانکار مشغول کار است.

آخرین جرئیات تعریض محور فیروزکوه- سمنان

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: قطعه اول دامغان- معلمان به طول ۵۵ کیلومتر با پیشرفت ۲۵ درصد در حال انجام و قطعه دوم به طول ۵۰ کیلومتر با پیشرفت ۴۵ درصد در حال فعالیت است.

دهقان گفت: محور دامغان - گلوگاه نیز در حال اجراست که این محور نیز پیشرفت خوبی دارد.  ۳۷ کیلومتر محور فیروزکوه- سمنان در حوزه سمنان قرار دارد که کار اجرایی ۱۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و نصب نیوجرسی‌ها و تابلوها شروع شده است که امیدواریم در دهه فجر امسال این قطعه نیز به بهره‌برداری برسد و مابقی نیز بر اساس دستور وزیر با انجام عملیات مناقصه به سرانجام خواهد رسید.

او گفت: محور گرمسار- سیمین‌دشت به طول ۱۸ کیلومتر در حال اجراست. در محور تهران مشهد چندین پروژه و تقاطع غیر هم‌سطح وجود دارد که بعضی از آن‌ها در سال گذشته به افتتاح رسید و در حوزه آرادان، مؤمن‌آباد و شهرک صنعتی نیز امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: در حوزه شهرسازی نیز ندامتگاه سمنان با ظرفیت ۳۰۰ نفر و دامغان با ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه‌ای آن در دستور کار است

دهقان اضافه کرد: از شروع ساخت بیمارستان ۸۵ تخت‌خوابی مهدی‌شهر هشت سال می‌گذرد؛ این بنا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل نهایی را سپری می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی به‌منظور شرکت در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان سمنان و بازدید از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در قالب برنامه‌ای دو روزه به استان سمنان سفر کرده است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول