اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کتاب نادر «تن تن» زیر چکش حراج می رود

مجموعه آثار کمیک مصور اَبَرقهرمانی نادر «تن تن» قرار است در پاریس به بهای میلیون ها دلار به فروش برسد.

کتاب نادر «تن تن» زیر چکش حراج می رود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، مجموعه آثار کمیک مصور اَبَرقهرمانی نادر «تن تن» قرار است در پاریس به بهای میلیون ها دلار به فروش برسد.

حتی ویروس کرونا نیز نمی تواند مانع ماجراجویی های «تن تن»  (Tintin) گزارشگر و اسطوره داستان کمیک بلژیکی شود.

علاقه مندان به کتاب های طنز و گردشگران می توانند تا قبل از زیر چکش حراج رفتن آثار مصور کتاب «تن تن» در روز پنجشنبه، در پاریس با حفظ فاصله اجتماعی نگاه اجمالی به این نقاشی ها اثر«هرژه» (Herge) کارتونیست معروف بلژیکی، داشته باشند. 

تخمین زده می شود این اثر بین ۲ تا ۳ میلیون یورو به فروش برسد  و احتمالاً رکورد گرانترین هنر کمیک ابرقهرمانی سال ۲۰۱۵ را بشکند.

این اثر در سال ۱۹۳۶ با جوهر چینی، گواش و آبرنگ به عنوان پوششی برای آبی نیلوفر آبی، جلد پنجم از ماجراهای روزنامه نگار ماجراجوی بلژیکی(تن تن) خلق شده است.

اما این اثر هرگز روی قفسه های فروشگاه کتاب ننشست، زیرا به دلیل هزینه بالای تکثیر در تیراژ بالا هرگز به انجام نرسید.

«اریک لروی» کارشناس کتاب های کمیک مصور در حراجی «آرت کورایل» در شانزه لیزه در مورد چاپ نشدن این اثر در تیراژ بالا گفت: آنها می بایست یک فرآیند چاپ چهار رنگی را بعلاوه یک رنگ دیگر انجام دهند. (اما ناشر) نظرش این بود که این کار گران در می آمد و چاپ این طرح جلد، هزینه تمام شده برای تولید را بالا می برد.

همانطور که از نام «نیلوفر آبی» پیداست، این اثر هنری ماجرای «تن تن» را در آسیا روایت می کند. اژدهای سرخ عظیمی بر پس زمینه سیاه تصویر چهره ترسان «تن تن» گزارشگر بلژیکی ظاهر می شود.

این یک گنجینه ارزشمند در دنیای «تن تن» است که موضوع و سوژه نمایش های اخیر در لندن و بارسلونا و یک اقتباس سینمایی در  هالیوود در سال ۲۰۱۱ و یک بازی ویدیویی و همچنین یک اپلیکِیشن شده است.

در «نیلوفر آبی»، تن تن در هنگام حمله ژاپن در سال ۱۹۳۱ به چین سفر می کند تا به همراه سگ خود اسنوی شبکه های جاسوسی ژاپن، حلقه های قاچاق مواد مخدر و سایر جنایات را تحقیق و افشا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول