اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نرخ بیکاری در کره جنوبی به خاطر کرونا به بالاترین میزان در 10 سال گذشته رسید

شیوع کرونا باعث شد تا شرکت‌های کره‌ای از برنامه خود برای استخدام نیرو عقب نشینی کرده و به همین دلیل نرخ بیکاری در این کشور به بالاترین میزان در 10 سال گذشته رسید.

نرخ بیکاری در کره جنوبی به خاطر کرونا به بالاترین میزان در 10 سال گذشته رسید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، اقتصاد کره در بحران کرونا بیشترین میزان اشتغال از دست رفته را در 20 سال گذشته تجربه کرد و نرخ بیکاری کره‌ای‌ها حالا به بالاترین سطح در 10 سال گذشته رسیده است.

در ماه دسامبر اقتصاد کره 628 هزار فرصت شغلی را از دست داد که این دهمین ماه پیاپی است که شاهد افت اشتغال در این کشور هستیم. این میزان اشتغال از دست رفته بالاترین رقمی است که کره از سال 1999 تاکنون تجربه کرده است. 

رستوران‌ها و هتل‌های این کشور بیشترین آسیب را از محل شیوع کرونا دیده و برای دومین ماه پیاپی در ماه دسامبر صنعت کره هم 100 هزار نفر نیروی خود را تعدیل کرده است. در حالی که کارشناسان پیش بینی می‌کردند نرخ بیکاری در کره برای ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر تغییر نکند، اما حدود نیم درصد رشد داشته است.

این اتفاق ممکن است باعث شود که فشارها بر بانک مرکزی این کشور برای در پیش گرفتن سیاست‌های پولی با هدف بالا بردن اشتغال، افزایش یابد. 

بد شدن اوضاع اشتغال در کره باعث شده تا دولت و مجلس این کشور به فکر راهکاری برای حمایت از اقتصاد کره بیفتند. 

وزیر اقتصاد کره اخیرا اعلام کرده که احتمالا بحران در بازار اشتغال این کشور در ماه فوریه هم ادامه پیدا کرده و گفته است دولت قصد دارد اقدامات بیشتری را در راستای مقابله با ‌آن انجام دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول