اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

برای نخستین بار سهم طلا در حساب ذخایر خارجی روسیه از دلار بیشتر شد

بانک مرکزی روسیه گزارش داد برای نخستین بار در تاریخ این کشور سهم طلا از حساب ذخیره خارجی این کشور از دلار پیشی گرفته است.

برای نخستین بار سهم طلا در حساب ذخایر خارجی روسیه از دلار بیشتر شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد: سهم طلا از حساب ارزی و دارایی‌ خارجی روسیه در 30 ژوئن 2020 به 22.9 درصد رسیده است و این در حالی است که سهم دلار در آن زمان 22.2 درصد بوده است.

این بانک می‌گوید: به طور کلی سهم دلار و یورو از حساب ذخیره ارزی روسیه کاهش یافته است. 

بنا به آمارهای ارائه‌شده که معمولا به فاصله 6 ماه منتشر می‌شود، برای نخستین بار در تاریخ این کشور ارزش ذخایر طلای آن از ارزش دلارهای ذخیره‌شده در بانک مرکزی این کشور بالاتر رفته است. 

ذخایر طلای روسیه 128.5 میلیارد دلار و ذخایر دلاری آن 124.6 میلیارد دلار است. حساب ذخیره ارز خارجی روسیه شامل دلار، یورو، یوآن، طلا و برخی دیگر از ارزهای بین‌المللی است. 

به طور کلی طی سال‌های گذشته روسیه  حجم ذخایر ارزی و طلای خود را افزایش داده و حالا از هدف‌گذاری 500 میلیارد دلاری بانک مرکزی این کشور گذشته است. تا پایان سال گذشته میلادی ارزش این دارایی‌ها از سوی بانک مرکزی این کشور 593.6 میلیارد دلار اعلام شده است.

پس از آنکه در سال 2018 آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد بانک مرکزی و دولت این کشور تصمیم گرفت تا وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهد و به همین دلیل به صوروت مداوم تلاش کرد تا آنجا که می‌تواند دلارهای خود را با طلا، یوآن و یورو جابجا کند.

این بانک همچنین اقدام به فروش اوراق قرضه دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود کرده و در حالی که بیش از 100 میلیارد دلار در سال 2018 از این دارایی‌ها داشت، در مارس 2020 حجم آنها به کمتر از 4 میلیارد دلار رسیده است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول