اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

480 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی در چهارمحال‌وبختیاری تخصیص داده شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع به همه بانک‌های مرتبط با اشتغال عشایری و روستایی استان 480 میلیارد و 500 میلیون تومان ابلاغ شده که 442 میلیارد و 100 میلیون آن تخصیص یافته است.

480 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی در چهارمحال‌وبختیاری تخصیص داده شد

حفیظ‌‌ الله فاضل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص جذب تسهیلات اشتغال روستایی گفت: سه بانک و یک صندوق روستایی (بانک کشاورزی، بانک توسعه استان، پست بانک و صندوق کارآفرین امید) به عنوان بانک‌های عامل و یا موسسه غیرعامل در قانون اشتغال عشایری و روستایی با وزارت کار و تعاون فعالیت می‌کنند.

تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی در بانک کشاورزی بیش از سهم مورد نیاز

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری افزود: مجموع اعتبار ابلاغ شده به بانک کشاورزی 177 میلیارد و 300 میلیون تومان است که 204 میلیارد تومان تخصیص یافت و همه اعتبار تخصیص یافته توسط بانک جذب و عقد قرارداد شد در واقع این بانک بیش از سهم مورد نیاز اعتبار دریافت کرده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار بانک توسعه تعاون نیز 96 میلیارد و 600 میلیون تومان است که صد درصد آن تخصیص داده شد و تا به امروز حدود 70 الی 75 درصد آن جذب و قرارداد منعقد شده است که این مقدار بیشتر از پرداختی بود و حدود 50 میلیارد آن پرداخت شد که درصد انعقاد قرارداد از مقدار پرداختی بیشتر بوده است.

فاضلی گفت: مجموع اعتبار ابلاغ شده به پست بانک نیز 86میلیارد و 700 میلیون تومان است که 75 میلیارد آن تخصیص یافته و حدود 60 میلیارد آن انعقاد قرارداد شده که 51 میلیارد آن پرداخت شده است.

وی افزود: مجموع اعتبار ابلاغ شده به صندوق اعتبار توسعه امید 119میلیارد تومان است که 63 میلیارد و 40میلیون آن تخصیص یافته و 70 میلیارد نیز انعقاد قرارداد شده و مبلغ 57 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: در مجموع به همه بانک‌های مرتبط با اشتغال عشایری و روستایی استان 480 میلیارد و 500 میلیون تومان ابلاغ شده که 442 میلیارد و 100 میلیون آن تخصیص داده شده و 370 میلیارد و 605 میلیون تومان از این مبلغ در سیستم قرارداد منعقد شده و 340 میلیارد و 508 میلیون تومان تا کنون پرداخت شده است.

فاضلی تصریح کرد: هنوز مبلغ 11 میلیارد به پست بانک و 50 میلیارد به صندوق کارآفرین امید ابلاغ نشده است که در سفر اخیر معاون توسعه اشتغال قرار شد که طرح‌های جدید ابلاغ شود تا تسهیلات مورد نیاز و حتی 100 میلیارد بیشتر از حد نیاز به استان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: بعد از جذب منابع و گذشت زمان مشارکت و تنفس بازپرداخت‌ها آغاز می‌شود و مجدداً این پول به چرخه بازمی‌گردد تا به عنوان تسهیلات در اختیار دیگر اعضا قرار گیرد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول