اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمادگی 50 درصدی انبارهای هلال احمر در کشور/ تحویل بالگرد جدید به هلال احمر در سال 1400

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر از پر بودن 50 درصد انبارهای هلال احمر در سطح کشور خبر داد و گفت: اگر این بودجه در سال 1400 اصلاح نشود با مشکلات شدیدی روبرو خواهیم شد.

آمادگی 50 درصدی انبارهای هلال احمر در کشور/ تحویل بالگرد جدید به هلال احمر در سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روح‌الله استاک صبح امروز در دیدار با مدیران خبرگزاری‌های استان گلستان اظهار کرد: بودجه جمعیت هلال احمر در سال جاری تا به امروز تنها ۵۰ درصد محقق شده و هلال احمر به شدت با مشکل بودجه روبرو است.

وی با اشاره به اینکه اگر این بودجه در سال ۱۴۰۰ اصلاح نشود با مشکلات شدیدی روبرو خواهیم شد، گفت: به واسطه حوادث مختلفی که در یک سال گذشته در کشور رخ داد انبارهای هلال احمر خالی شد و پس از بازدید رئیس جمهور از انبارهای هلال، کمک‌هایی انجام شد و در حال حاضر ۵۰ درصد انبارهای هلال پر است و باز هم ۵۰ درصد آن کم است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: شرایط به صورتی بود که از مجموع ۲۴ بالگرد جمعیت، هشت بالگرد زمین‌گیر شد که با کمک ۵۰ میلیارد تومانی دولت سه بلگرد اُورهال شد و در حال حاضر ۱۹ بالگرد آماده خدمت‌رسانی است و قرارداد خرید یک بالگرد دیگر هم منعقد شده و در سال آینده این بالگرد تحویل جمعیت خواهد شد.

استاک با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران فعال در حوزه حوادث و بحران گفت: برای خبرنگاران در سطح ملی اقداماتی را انجام دادیم اما معتقدم و در صدد هستیم برای خبرنگاران استان‌ها نیز این دوره‌ها توسط هلال احمر برگزار شود که انشاالله به زودی این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی افزود: رویکرد هلال احمر استفاده از توان و ظرفیت بالای رسانه‌ها به منظور افزایش سرمایه اجتماعی هلال احمر که همان مردم هستند، هستیم و در این راه ما پذیرای انتقادات سازنده هستیم تا اگر نقطه ضعفی وجود دارد برطرف شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه نباید این روزها نقش شبکه‌های اجتماعی در بحران‌ها را نادیده بگیریم، گفت:  رسانه‌ها در بحران‌ها به عنوان متخصص به ما کمک می‌کنند تا راهکارهای انتشار اخبار در بحران‌ها را بیابیم و اعتماد عمومی را هم جذب کنیم و در این مسیر باید از توان و ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنیم.

استاک بیان کرد: سال ۱۳۹۴ آغاز فعالیت خانه‌های هلال بود که در سال جاری این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شد به صورتی که در حال حاضر در کشور ۴ هزار خانه هلال فعال داریم و در نظر داریم این تعداد در پایان سال به ۵ هزار خانه برسد و چشم‌انداز ما ایجاد ۳۷ هزار خانه هلال است.

وی گفت: پایه راه‌اندازی این خانه‌ها در روستاها و براساس کار داوطلبی است تا هر فرد به عنوان یک امدادگر بتواند در مواقع حادثه و بحران بتواند به عنوان نخستین فرد حاضر در صحنه اقدامات موثر را انجام دهد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول