اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مجوزی برای استفاده از ماینرها در استان مرکزی صادر نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به استخراج ارزهای دیجیتال در استان گفت: هیچ مجوزی برای استفاده از ماینرها و استخراج رمز ارزهای دیجیتال صادر نشده و در همین راستا بیش از ۶ هزار ماینر کشف شده است.

مجوزی برای استفاده از ماینرها در استان مرکزی صادر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد اله داد صبح امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد افزایش مصرف برق هستیم و به دنبال آن در استان در روز گذشته خاموشی به میزان ۴۵۰ مگاوات ساعت اعمال شد.

وی افزود: خاموشی‌ها در کشور از ۱۰ روز پیش صورت گرفته اما در استان از دیروز شروع شده و امروز هم خاموشی‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: روز گذشته نیروگاه شهید مفتح همدان به دلیل کمبود سوخت از مدار خارج و این باعث قطعی برق بدون اطلاع‌رسانی شد.

اله داد با بیان اینکه مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق ۹۰۰ گرم آلودگی وارد محیط می‌شود و با کمبود گاز به اجبار باید از سوخت استفاده کرد که این باعث آلودگی هوا نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه با تعطیلی ادارات در روزهای قبل ۴۰ درصد کاهش مصرف برق داشتیم بیان کرد: در حال حاضر مشکل پیک مصرف نیست بلکه به دلیل کمبود سوخت در نیروگاه‌ها با مشکل تأمین و مصرف برق مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از صنایع استان درخواست کرد به جای خاموشی برق مصرفی دو ساعت در روز، یک روز کامل را در هفته تعطیل کنند تا بتوان شرایط را کنترل کرد.

اله داد بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و به جهت کاهش میزان مصرف برق در استان، مکاتبه به جهت قطع برق مصارف غیرضروری مانند روشنایی پارک‌ها و فضای سبز که این روزها کمتر استفاده می‌شود، انجام شده است که از ابتدای هفته این قطع برق صورت گرفته است، همچنین با هماهنگی راهداری استان مرکزی، مقرر است که روشنایی راه‌های بین‌شهری در نقاط غیر مه گیر و غیر خطرناک کاملاً خاموش شده یا روشنایی‌ها یک در میان خاموش شود.

وی با اشاره به استخراج ارزهای دیجیتال در استان یادآور شد: هیچ مجوزی برای استفاده از ماینرها و استخراج رمز ارزهای دیجیتال صادر نشده و در همین راستا بیش از ۶ هزار ماینر کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان اینکه تاکنون ۷۰ مزرعه ارز دیجیتال ارز غیرمجاز با بیش از ۶ هزار دستگاه ماینر شناسایی شده است، تصریح کرد: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال علاوه بر مصرف بالای برق، خسارات بسیاری را به شبکه برق تحمیل کرده‌اند، به همین دلیل برخورد انتظامی و قضایی با صاحبان مزارع غیرمجاز انجام خواهد شد.

اله داد با اشاره به اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی خواهد کرد، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع‌رسانی مردمی، از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مانور مشترک با شرکت گاز در استان گفت: به جهت مدیریت مصرف، مانوری به منظور کنترل مصرف برق ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و... برگزار می‌شود تا میزان مصرف به حداقل برسد، میزان مصرف مشترکان بر اساس سقف مصرف ارزیابی می‌شود و تلاش می‌شود بدون اخلال در کار تولید، مصارف غیرضروری و غیرقانونی تحت کنترل درآید، همچنین در برنامه است که برق‌های غیرمجاز در نقاط مختلف استان رصد و کنترل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه‌جویی، به طور کامل، محدودیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها  برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: آلودگی گاز نسبت به نفت سفید ۲۳ درصد کمتر است و این باعث شده گاز محور توسعه باشد.

محمدرضا سمیعی با بیان اینکه مصرف سرانه انرژی در ایران چهار برابر متوسط جهان است اظهار کرد: سرانه مصرف گاز در ایران ۵۰ درصد و در جهان ۲۶ درصد است که اگر در بخش خانگی بتوانیم بیشتر صرفه‌جویی کنیم می‌توان آن را به صنایع اختصاص داد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۸ درصد خانوارهای روستایی استان مرکزی از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: ۵۸۰ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول