اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

میرضیایف: امنیت ازبکستان جدید در گرو پیشرفت نیروهای مسلح است

رئیس جمهور ازبکستان گفت: توسعه نیروهای مسلح شرط اصلی تامین امنیت، زندگی آرام مردم و ساخت ازبکستان جدید است.

میرضیایف: امنیت ازبکستان جدید در گرو پیشرفت نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در آستانه بیست و نهمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح ازبکستان و روز مدافعین کشور از دانشگاه نیروهای مسلح بازدید و در نشست شورای امنیت در این دانشگاه گفت: توسعه نیروهای مسلح شرط اصلی تامین امنیت، زندگی صلح آمیز و ساخت ازبکستان جدید است.

میرضیایف اظهار داشت: بر اساس استراتژی توسعه ازبکستان در سال‌های 2017 و 2021 میلادی تصمیماتی در تمام زمینه‌های زندگی به ویژه مهم‌ترین مسایل نظامی به تصویب رسید که در نتیجه اقدامات استراتژیک انجام شده طی مدت کوتاهی آمادگی جنگی ارتش ملی و توانایی دفاعی کشور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی در این نشست دستور توسعه بیش از پیش نیروهای مسلح و تحکیم توانایی دفاعی کشور، استفاده وسیع فناوری‌ و نوآوری مدرن در این زمینه را داد.

تکمیل فعالیت سازمان‌های فرماندهی و مدیریت تمام سطوح، افزایش آمادگی جنگی نیروها از طریق استفاده از وسایل مدیریتی خودکار، تامین امنیت اطلاع رسانی و سایبری به عنوان وظایف عمده برای آینده تعیین شده است.  

در زمینه آموزش کارمندان نظامی، افزایش مهارت آنها، تکمیل بیش از پیش روش‌های آمادگی واحدها از طریق آموزش تجربیات مناقشات نظامی و عملیات روز انجام اقدامات جنگی و همچنین تاریخ هنر ملی جنگی دستوراتی داده شد.

رئیس جمهور ازبکستان خاطرنشان کرد: امروز در شرایط تشدید رویارویی‌ها در فضای اطلاع رسانی جهانی، تشدید مبارزه برای فرد و عقل مردم، به ویژه نسل جوان نقش و اهمیت تربیت نظامی- میهن‌پرستی بیش از پیش افزایش می‌یابد.    

در همین راستا دستور تکمیل سیستم تربیت نظامی – میهن پرستی مردم، در مرحله نخست، جوانان، و جذب آنان به پروسه اصلاحات کشور، ایجاد شرایط برای به کارگیری پتانسیل فکری و خلاقه آنان را داد.  

رئیس جمهور ازبکستان در این نشست همچنین دستور توسعه بیش از پیش صنعت دفاعی کشور، تکمیل سیستم دفاعی از مرزهای دولتی، نظرسنجی و پیش بینی حالت‌های اضطراری، افزایش کارآیی در جلوگیری از تصادف و فجایع صنعتی را نیز داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول