اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خبرهای شیرین اشتغال در سیرجان/ از شهر بدون بیکار «بلورد» تا اشتغالزایی 10 هزار نفری

فرماندار سیرجان گفت: تاکنون سهمیه اشتغال 7 هزار نفری در امسال را به 8 هزار نفر رساندیم و روند جذب نیرو و اشتغال جوانان تا پایان سال جاری به 10 هزار نفر خواهد رسید.

خبرهای شیرین اشتغال در سیرجان/ از شهر بدون بیکار «بلورد» تا اشتغالزایی 10 هزار نفری

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، سهراب بهاءالدینی امروز در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون سهمیه اشتغال 7 هزار نفری در امسال را به 8 هزار نفر رساندیم و روند جذب نیرو و اشتغال جوانان تا پایان سال جاری به 10 هزار نفر خواهد بود.

وی گفت: در همین راستا معین‌های اقتصادی نیز در بخش‌ها و روستاها در جذب اشتغال جوانان نقش موثری را داشتند و در حال حاضر شهر بلورد که مرکز بخش بلورد است به عنوان شهر بدون بیکار اعلام شد .

فرماندار سیرجان در زمینه کمک‌های معیشتی و مهار کرونا در این شهرستان گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری با اجرای طرح کمک‌های مومنانه تاکنون ۴۱ هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین، شرکت‌ها و نهادها میان اقشار کم درآمد و خانواده‌های هدف توزیع شد و همچنین در طرح حاج‌قاسم با تشکیل ۲۰۲ تیم مراقبتی متشکل از کادر درمان و با حضور به درب منازل شهروندان اقدام به تست‌گیری از مردم می‌شود که این طرح‌ها زمینه‌ساز کاهش آمار مبتلایان به کرونا شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: دو بخش تامین تجهیزات درمانی و بیمارستانی و تولید ماسک را در دستور کار قرار دادیم و همکاری نهادها، ادارات و شرکت‌های منطقه گل‌گهر با خرید تخت‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن‌ساز همراه بود و در حال حاضر تجهیزات بیمارستانی تکمیل و حتی تولیدات ماسک به‌گونه‌ای است که به شهرستان‌های همجوار هم صادر می‌شود.

بهاءالدینی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به خارج از حوزه مواصلاتی، اورژانس هوایی هم در میدان محوطه بیمارستان امام رضا (ع) تهیه و با استقرار هلی‌کوپتر در محل اورژانس خدمات و امداد رسانی را تا شعاع 300 کیلومتر در محورهای مواصلاتی و منطقه داریم و در صورت بروز حوادث مرکز و پایلوت امدادرسانی و خدمات درمانی در منطقه هستیم.

فرماندار سیرجان در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات هم عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در سیرجان در حال فعالیت هستند و برای رفع مشکل مکان این شرکت‌ها با همکاری بخش معادن و صنایع منطقه، در تدارک ساخت مکانی کاربردی و مناسب برای این شرکت‌ها هستیم.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی سطح شهر خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر شهری اجرا شده و همچنین ۳۷ دوربین نظارتی بزودی اضافه خواهد شد و نیز باغ ایرانیان با مشارکت شرکت گهرزمین و تکمیل سالن اجتماعات با همکاری شرکت توسعه آهن و فولاد و شهرداری در حال انجام است.

بهاءالدینی در خصوص افزایش قیمت‌ها در سیرجان خاصه مسکن گفت: افزایش اجاره بهای مسکن در سیرجان نتیجه صنعتی و اقتصادی بودن، موقعیت جغرافیای و استراتژیک این شهرستان است و با توجه به رشد جمعیتی بالا و مهاجرپذیری سیرجان و عرضه و تقاضا، در حوزه مسکن، دولت با افتتاح طرح‌های مسکن مهر در سال‌های اخیر و طرح اقدام ملی مسکن در سال‌جاری که تاکنون ۱۲ هزار نفر در سیرجان ثبت نام کردند و نیز ایجاد شهر جدید توسط گل‌گهر از جمله راهکارهای مهار تورم مسکن در شهرستان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان ادامه داد: راه‌اندازی پرواز مشهد، ایجاد مرز هوایی برای سفرهای خارجی، نصب ۲۴ دکل مخابراتی، احداث کنارگذر شرقی زیدآباد به سمت بندرعباس، باند دوم سیرجان - بافت، باند دوم ملک‌آباد و برنامه‌های مهمی در دستور کار قرار دارد  که ان‌شاءالله شاهد تحولی خوب در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/80015/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول