اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

خدمات فناورانه کیفیت و کارایی تجهیزات پزشکی داخلی را افزایش داد

یک مجموعه فناور آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات پیشرفته، تجهیزات پزشکی ایران‌ساخت و وارداتی را کیفیت‌سنجی می‌کند.

خدمات فناورانه کیفیت و کارایی تجهیزات پزشکی داخلی را افزایش داد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نوشین محمدزاده مدیر مجموعه فناور کیفیت گستر سبز از آزمایش و سنجش کیفیت در زمینه آزمون، مشاوره، آموزش تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی گفت: فعالان فناور این مجموعه آزمایشگاهی در حوزه‌های بیو الکتریک، بیومکانیک، شرایط محیطی و IP به شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران حوزه تجهیزات پزشکی خدمات فناورانه در زمینه آزمون تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بر اساس استانداردهای درخواستی ارائه می‌کنند.

محمدزاده، به خدمات آزمایشگاهی ارائه شده توسط فعالان آزمایشگاه کیفیت گستر سبز اشاره کرد و افزود: در این مجموعه، خدمات فنی و مهندسی، خدمات آزمون تجهیزات پزشکی، خدمات آزمون تجهیزات آزمایشگاهی، خدمات آزمون خودرو آمبولانس ارائه می‌شود. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فناور، از خدمات تخصصی در این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

این فعال فناور، درباره خدمات آزمایشگاهی ارائه شده در آزمایشگاه بیوالکتریک کیفیت گستر سبز بیان کرد: با در اختیار داشتن توانمندی تست تجهیزات الکتریکی پزشکی و آزمایشگاهی براساس استانداردهای عمومی و اختصاصی مربوط به هر تجهیز، تلاش کردیم در مسیر افزایش کیفیت تجهیزات پزشکی و ایجاد بستر صادرات آن ها به کشورهای دیگر گام برداریم.

مدیر مجموعه فناور کیفیت گستر سبز به فعالیت‌های آزمایشگاه بیومکانیک اشاره کرد و افزود: این توانمندی وجود دارد که در زمینه تست تجهیزات مکانیکی پزشکی براساس استانداردهای اختصاصی مربوط به هر تجهیز خدمات را ارائه دهیم. همچنین از تجهیزات این آزمایشگاه در دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مدیران کنترل کیفیت تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای ارتقای دانش شرکت‌کنندگان در این آموزش‌ها استفاده می‌شود.

 

یاری‌ حوزه سلامت در دوران کرونا

محمدزاده با اشاره به ارائه تخصصی خدمات در حوزه پزشکی گفت: با هدف یاری تولیدکنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و ارتقای کیفیت محصولات ارایه شده در این حوزه، تلاش کردیم تا به فعالان این حوزه در زمینه بالا بردن کیفیت محصولات پزشکی و آزمایشگاهی در ایران کمک کنیم.

وی به ارزیابی کیفی تجهیزات پزشکی به ویژه در مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد:از همان روزهای نخست، به روند تولید تجهیزات مقابله با کرونا کمک کردیم و از بهمن ماه سال گذشته، تجهیزات وابسته به کرونا را خارج از نوبت و در کوتاه‌ترین زمان مورد آزمون قرار دادیم.

این فعال فناور، حاصل این همکاری را ورود تجهیزات با کیفیت مطابق با استانداردهای به روز بین‌المللی و ملی به چرخه تولید و بهره‌مندی مصرف کنندگان به ویژه کادر درمان از این تجهیزات دانست و گفت: شرکت های دانش‌بنیان نقش پررنگی در این چرخه تولید دارند و مجموعه کیفیت گستر سبز توانسته است تا با آزمون تجهیزات پزشکی ، این شرکت‌ها را در مقابله با کرونا همراهی کند.

محمدزاده به تجهیزات پزشکی سنجش شده در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های تصفیه هوا، دستگاه ضدعفونی کننده بیمارستانی و خانگی، دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی و خانگی، تجهیزاتی که با لامپ UV و یا ازون ضدعفونی را انجام می‌دهند، توسط این مجموعه فناور مورد سنجش قرار گرفت  و به یاری چرخه درمان و سلامت کشور آمد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول