اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قطعی گسترده برق در گرگان/ اختلال در تردد چهار‌راه‌ها

از ساعتی پیش قطعی گسترده برق در گرگان باعث نارضایتی شهروندان و اختلال در تردد چهار‌راه‌ها و اختلال در عملکرد برخی دستگاه‌ها و ادارات شده است.

قطعی گسترده برق در گرگان/ اختلال در تردد چهار‌راه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از ساعاتی پیش قطعی گسترده برق در نقاط مختلف شهر گرگان باعث ایجاد نارضایتی برای شهروندان شده است.

همچنین بر اساس ارسال تصاویر برای خبرنگار خبرگزاری فارس و مشاهدات خبرنگاران در سطح شهر گرگان، این قطعی برق باعث خاموشی چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌ها و اختلال در عبور و مرور شده است.

در برخی از موارد شهروندان برای ایجاد انضباط ترافیکی وارد عمل شدند و به کمک پلیس آمده‌اند، از سوی دیگر نیز بر اساس پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان، در حال حاضر تمامی نیروهای پلیس راهور در گرگان به حالت آماده‌باش در آمده و در میادین، تقاطع‌ها و نقاط پر ترافیک حاضر شده و در حال اجرای ماموریت روان‌سازی ترافیک هستند.

همچنین پلیس از مردم خواست تا زمان رفع این مشکل در ترددها احتیاط بیشتری داشته باشند تا شاهد سوانح رانندگی نباشیم.

لازم به ذکر است، این قطعی برق در گرگان باعث ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی دستگاه‌ها و برخی از ادارات شده است.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده برق در برخی مناطق گرگان از ظهر امروز قطع شده و حتی در برخی از مناطق همچنان این قطعی برق ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص علت این خاموشی‌ها گفت: متاسفانه مصرف بالای گاز و عدم تامین سوخت گاز برای نیروگاه‌ها باعث کاهش تولید برق شده و ما ناچار به اعمال خاموشی هستیم.

علی‌اکبر نصیری بیان کرد: در حال حاضر مصرف برق در استان 450 مگاوات است که در تابستان در اوج مصرف یک هزار و 300 مگاوات برق مصرف می‌شد یعنی مصرف در کمترین میزان است اما متاسفانه ما در تولید دچار مشکل هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چرا نیروگاه‌ها از سوخت جایگزین استفاده نمی‌کنند گفت: نیروگاه علی‌آباد کتول به مدت یک ماه سوخت جایگزین ذخیره کرده بود که با قطعی یک ماهه گاز این نیروگاه سوخت جایگزینش هم به پایان رسیده و توان تولید برق ندارد.

نصیری تاکید کرد: نیروگاه‌های ما ظرفیت تولید 85 هزار مگاوات برق را دارد که در حال حاضر سوخت به اندازه تولید 30 هزار مگاوات برق داریم که جوابگوی این حجم از مصرف در شبکه نیست.

لازم به ذکر است، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت قطعی‌های برق امروز تا ساعتی دیگر برطرف می‌شود اما در روزهای آینده تا زمانی که مردم صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق نداشته باشند ما ناچار به اعمال خاموشی هستیم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول