اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رونمایی از سامانه ملی باشگاه دانشجویان | غفاری: رسیدن به عدالت آموزشی از اهداف این سامانه است

طی نشستی با حضور معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان وزارت علوم سامانه ملی باشگاه دانشجویان ایران رونمایی شد.

رونمایی از سامانه ملی باشگاه دانشجویان | غفاری: رسیدن به عدالت آموزشی از اهداف این سامانه است

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ طی نشستی با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان وزارت علوم و خبرنگاران رسانه‌های مختلف، سامانه ملی باشگاه دانشجویان ایران رونمایی شد.

غفاری در ابتدای این مراسم با اشاره به شرایط موجود کشور و شیوع کرونا در کشورهای مختلف گفت: به دلیل اتفاقاتی که بعد از شیوع کرونا رخ داد متاسفانه امکان جمع هایی که گذشته داشتیم را نداریم و به همین دلیل هم عرصه دیجیتال و مجازی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

وی افزود: در عرصه آموزش عالی، بحث عدالت آموزشی بسیار اهمیت دارد و امروزه با توجه به ظرفیتی که فضای مجازی فراهم کرده جمعیت بیشتری را می‌توان مورد هدف قرار داد و مطالب راحت تر از گذشته می تواند انتقال پیدا کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: براساس دغدغه هایی که وجود داشت و این مسئله وجود داشت که چگونه می توانیم مجموعه دانشجویی را از فرصت ها و امکانات برابر بهره مند کنیم، برای همین همکارانی که دانش و مهارت های مربوط به این عرصه را در اختیار داشتند به کمک آمده و سامانه ای را ایجاد کردند که امروز این سامانه رونمایی می شود.

غفاری تصریح کرد: هدف از طراحی این سامانه این است که در معنای عام توانایی ها و مهارتی هایی که برای استفاده از شیوه های نوین را فراهم بسازد از طریق آموزش ها و تبادل تجربه ای که صورت می گیرد و نکته دوم این است که فرصت های بهره برداری و استفاده از امکانات و ظرفیتی هایی که کم هم نیستند برای همه دانشجویان فراهم کند.

وی ضمن تجلیل از دست اندرکاران این سامانه گفت: همراهی مجموعه های دانشگاهی با این سامانه بسیار اهمیت دارد و تقریبا قبل از کرونا هم این موضوع را شروع کرده بودیم ولی با توجه به شیوع کرونا شتاب بیشتری به کار دادیم و دانشگاه های بابلسر و به طور خاص دانشگاه بابل و دانشگاه های دیگر همکاری خوبی با ما داشته و دارند که باید از آنها تقدیر کنیم.

* سامانه باشگاه ملی دانشجویان اتفاقات مثبتی را در زمینه دانشجویی و دانشگاهی کشور رقم خواهد زد

محمد هادی عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره این سامانه گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا در سرتاسر جهان، فضای دانشجویی و دانشگاهی کشور نیز همچون سایر حوزه های متاثر از این موضوع دچار تغییراتی اساسی شده است. 

وی ادامه داد: این بیماری به جهت عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه ها به مراتب اثرگذاری بیشتری در روند فعالیت های فعالین دانشجویی در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و صنفی داشته است. موضوعی که نه تنها دامنه اثرگذاری و محدوده فعالیتی این گروه های دانشجویی را دست خوش تغییرات جدی قرار داده است بلکه علی رغم تلاش های مجدانه و پیگیرانه این عزیزان در تمامی زمینه ها و برگزاری برنامه ها و پیشبرد رسالت هایشان در حوزه های مختلف راه های ارتباطی شان را با سایر دانشجویان بعنوان همراهان اصلی این گروه های دانشجویی دچار محدودیت های ساختاری کرده است. 

عسکری گفت: ازین رو در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اداره کل فرهنگی و اجتماعی از ابتدای همه گیری این بیماری در کشور با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص احتمال قابل توجه بودن مدت زمان درگیری با شرایط کرونایی موجود، ماموریت ویژه ای جهت ایجاد بسترسازی مناسب برای ارتقا زمینه های ارتباطی با هدف اصلاح ساختاری و وفق دادن خود با وضعیت کنونی بمنظور تقویت جایگاه گروه های دانشجویی مقرر گردید. 

وی افزود: در همین راستا تا به حال دو سامانه تحت عنوان سامانه ملی نشریات دانشجویی و سامانه جامع مجمع های دانشجویی رونمایی و شروع بکار کرده و در ادامه این مسیر هم سامانه دیگری با جامعیت و گستره وسیع تری در مقایسه با دو سامانه قبلی در معاونت فرهنگی وزارت علوم رونمایی و افتتاح شد.

عسکری اظهار داشت: این سامانه، سامانه ای چند بعدی با در اختیار داشتن چندین زیر سامانه کارآمد است که به حول قوه الهی اتفاقات مثبتی را در زمینه دانشجویی و دانشگاهی کشور رقم خواهد زد و روح دیگری در کالبد فعالیت های دانشجویی خواهد دمید. 

* توضیحات طراح سامانه

گفتنی است یزدانی طراح این سامانه توضیحاتی را درباره چگونگی کارکرد سامانه مطرح کرد.

وی گفت: اتحادیه و تشکل ها و نشریات دانشجویی این امکان را دارند در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات مربوط به تشکل و نشریه خود را ثبت کنند.

یزدانی تاکید کرد: فعالان دانشجویی و دانشجویان هم می توانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.

وی گفت: در این سامانه امکان وجود پست وجود دارد و هر فرد می تواند در این سامانه تشکل های مختلف را دنبال کند. دانشجویان هم می توانند در این سامانه پروفایل و مطالب خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول