اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح گاوداری‌ 6 هزار راسی در قروه/ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر

یکی از بزرگترین گاوداری‌های شیری غرب کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در کردستان افتتاح شد.

افتتاح گاوداری‌ 6 هزار راسی در قروه/ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکی از بزرگترین گاوداری‌های شیری غرب کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در کردستان افتتاح شد.

فرید سپری در حاشیه بهره برداری از گاوداری 6 هزار راسی شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مراحل احداث گاوداری صنعتی دشت گل کردستان در اراضی بخش چهاردولی شهرستان قروه به مرحله اتمام رسیده امروز رسما به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: مساحت کل این گاوداری 50 هکتار است که  تاسیسات آن در 70 هزار مترمربع احداث شده و یکی از برزگ‌ترین گاوداری‌های شیری غرب کشور است.

ایجاد اشتغال برای 120 نفر

وی با بیان اینکه ظرفیت گله مولد این گاوداری 3 هزار راس است، تصریح کرد: در مجموع کل گله به 6 هزار راس می رسد و برای 120 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: سالانه در این گاوداری700 راس تلیسه، 28 هزارتن شیر خام صنعتی و300 تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

سپری یادآورشد: طبق طرح توجیهی تهیه شده این گاوداری با سیستم فری استال و دو واحد شیردوشی فعال 32 راسی و 100راسی تکمیل خواهد شد. 

تولید 90 تن شیر در سال

 وی افزود: در حال حاضر روزانه 90 تن شیر خام در این واحد تولید می‌شود و بصورت ماهیانه برای480راس دام عملیات تلقیح مصنوعی انجام می‌شود.

سپری تاکید کرد: برای احداث این گاوداری 38 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی استان از محل صندوق توسعه پرداخت شده است.

انتهای پیام2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول