اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

عراق قیمت نفت خود برای بازارهای آسیایی را افزایش داد

پس از عربستان این بار دولت عراق قیمت نفت خود برای تحویل به بازارهای آسیایی در ماه فوریه را افزایش داد.

عراق قیمت نفت خود برای بازارهای آسیایی را افزایش داد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، دولت عراق قیمت نفت صادراتی این کشور به بازارهای آسیایی برای تحویل در ماه فوریه را افزایش داد. عربستان سعودی هم اخیراً همین تصمیم را اجرایی کرده است.

عراق به عنوان دومین تولیدکننده نفت اوپک، قیمت نفت سبک خود برای تحویل به مشتریان آسیایی را بین 70 سنت تا 1.1 دلار افزایش داده است. 

هفته گذشته عربستان سعودی اعلام کرد که برای ماه فوریه و مارس به صورت داوطلبانه یک میلیون بشکه روزانه از تولید نفت خود خواهد کاست و همین امر باعث شده تا شاهد محدودتر شده عرضه نفت به بازار جهانی باشیم. 

عربستان همچنین قیمت نفت خود برای تحویل در ماه فوریه به مشتریان آسیایی را هم افزایش داده بود. این تصمیم عربستان در هفته پیش باعث شد تا قیمت نفت برنت به 55 دلار در هر بشکه افزایش یابد که از یک ژانویه تاکنون رشد 8 درصدی به شمار می‌رود.

عراق قیمت نفت سنگین و نیمه سنگین خود را نیز برای مشتریان آسیایی بالا برد. این کشور  همچنین قیمت نفت نیمه سنگین خود برای تحویل به آمریکا را هم افزایش داد اما تغییری در قیمت نفت سنگین خود برای صادرات به آمریکا ایجاد نکرد. بغداد همچنین تصمیم گرفت تا قیمت نفت صادراتی خود به اروپا را حدود 80 سنت کاهش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول