اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

بیانیه گام دوم انقلاب تنها راهبردی است که همه می توانند گرد آن حلقه بزنند

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تنها راهبردی است که همه می توانند گرد آن حلقه بزنند، گفت: مرم از شعارهای پوچ خسته شده اند و به دنبال انتخاب یک رئیس جمهور جوان، انقلابی، جهادی و مومن هستند.

بیانیه گام دوم انقلاب تنها راهبردی است که همه می توانند گرد آن حلقه بزنند

کیانوش جهانبخش نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه در روزهای پیش رو افرادی از گروه‌های مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوند، گفت: این انتخابات برای کشور سرنوشت ساز است اما ما می‌بینیم کسانی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند یا در این 40 سال مسئولیت‌های مختلفی داشته‌اند و عملکردشان مشخص است و یا برای چندمین بار است که نامزد انتخابات می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم تنها راهبردی است که باید همه بر گرد آن حلقه بزنند، افزود: بنظر من هیچ شعار سیاسی دیگری نقشی در جهت‌دهی به انتخابات نخواهد داشت و مردم خسته از هر گونه شعار محقق نشده هستند و در واقع مختصات یک رئیس جمهور را در بیانیه گام دوم انقلاب که به دنبال ترسیم ویژگی‌های مدیر جوان انقلابی و جهادی است جستجو می‌کنند.

جهانبخش تصریح کرد: مدیر جوان، انقلابی، مومن و جهادی کسی است که انگیزه‌های لازم برای تلاش را داشته باشد و از تمامی ظرفیت‌های ملی ما برای بازگرداندن امید به جامعه و ساماندهی وضعیت کشور استفاده کند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که مردم برای حضور حداکثری در انتخابات به جناح سیاسی که اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب باشد توجه نمی‌کنند. بلکه مطالبه ملی مردم به ویژه قشر جوان حضور یک یا چند نامزد جوان در انتخابات ریاست جمهوری آتی است.

وی ادامه داد: چرا که این نسل هم از تجربه نسل پیشین درس گرفته است و هم تجربه رویارویی با بحران‌های مختلفی در کشور مانند جنگ، تحریم و مشکلات اقتصادی را دارد و به راحتی می‌تواند مسیری را فراروی کشور باز کند. این مسیر همان مسیر امید آفرین گام دوم انقلاب است.

جهانبخش اضافه کرد: اینکه مطرح می‌شود رئیس جمهور حتما باید با تجربه باشد درست نیست. مگر کسانی که اکنون در راس کار هستند از ابتدا دارای تجربه بودند؟ اتفاقا اگر توجه داشته باشیم می‌بینیم که دانش و انگیزه قطعا تجربه و درایت را به دنبال دارد و این مسئله در جوانان نسل امروز که در جایگاه‌های مختلف درس پس داده‌اند وجود دارد و می‌تواند حضور حداکثری مردم را در برگزاری یک انتخابات پر شور و شعور فراهم کند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: نامزدهایی که تا امروز خود را مطرح کرده‌اند همه زحمات زیادی برای انقلاب و نظام کشیده‌اند اما معیار انتخاب مردم عملکرد افراد است و اینکه مردم سوال می‌کنند که مسبب شرایط اقتصادی و بحرانی امروز کشور کیست؟

وی در ادامه گفت: مردم به دنبال یک نگاه و تفکر جدید و خلاق هستند که باید بتواند در دوره ریاست جمهوری اهداف گام دوم انقلاب را مهیا کند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: جامعه شورایی با اجماعی که در سراسر کشور داشتند نقش موثر خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشان دادند و با همگرایی که میان شورائیان شکل گرفت شرایط به سمتی رفت که ما توانستیم تاثیر مستقیمی در نتیجه انتخابات مجلس داشته باشیم. هرجا که اعضای شورا به نتیجه رسیده و حمایت کردند کاندید مورد نظر آنها به موفقیت رسید.

جهانبخش افزود: این یک مانور تاثیرگذاری سیاسی در کشور بود و جامعه شورایی به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی کشور توانست نقش خود را به عنوان معتمدین مردم ایفا کند. هم شور و شعور ایجاد کرد و  هم تاثیر خود را به رخ جامعه سیاسی کشور کشید.

وی تصریح کرد: یقینا در انتخابات ریاست جمهوری هم جامعه شورایی به اجماع خواهد رسید و نامزدی را از میان شوراهای سراسر کشور یا فردی مورد وثوق جامعه شورایی را معرفی خواهد کرد.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: جامعه شورایی از آنجایی که فاصله کمی با مردم دارد مشکلات را با وضوح بیشتری می‌بیند و ارتباط با مشکلات توانسته جامعه شورایی را به یک ادبیات مشترک با مردم برساند. این نزدیکی به مردم منجر به یک انتخاب اصلح خواهد شد. انتخابی که برگرفته از خواست و اراده مردم است و بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور برگزیده می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول