اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ادای قول مهندسان زنجانی به رهبر انقلاب/ تولید نخستین رآکتور سری خشک رزینی در کشور

رآکتور خشک رزینی دیتوند ۳۴۰ کیلووار برای نخستین بار در ایران، توسط گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان طراحی، تولید و ساخته شد.

ادای قول مهندسان زنجانی به رهبر انقلاب/ تولید نخستین رآکتور سری خشک رزینی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان بهزاد ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: رآکتور خشک رزینی دیتوند ۳۴۰ کیلو وار برای نخستین بار در ایران، توسط گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان طراحی، تولید و ساخته شد.

 مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو با اشاره به اینکه مصرف کننده نهایی این رآکتور‌ها شرکت توانیر است، افزود: این محصول تاکنون از کشور‌های مختلف وارد می‌شد، اما با طراحی، ساخت و انجام موفقیت آمیز تست نهایی، از این پس نیاز کشور به صورت داخلی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: با واردات این رآکتورها سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شد.

‎وی اذعان داشت: با تولید این راکتور علاوه بر تامین نیاز داخل، با بومی سازی این محصول امکان صادرات به دیگر کشورها هم فراهم خواهد شد. 

ظهیری با اشاره به اینکه این رآکتور‌ها در شبکه‌های AC مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جریان و ولتاژ اضافه در شبکه‌های انتقال برق قدرت محدود شوند، افزود: تمامی دانش فنی ساخت این راکتور داخلی است و مطابق با همه استاندارد‌های معتبر جهانی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

وی تاکید کرد: تولید این رآکتور از جمله مواردی بود که در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال، قول تولید و ساخت داخل آن را به ایشان داده بودیم و امروز بسیار خوشحالیم که به عهدمان وفا کردیم و امیدواریم این موفقیت، برگ سبزی از سوی سربازان عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی در گروه ایران ترانسفو و صنعت برق کشور موجب رضایت وجود مبارک و عزیز رهبری فرزانه باشد.

قابل ذکر است در توزیع و انتقال انرژی الکتریکی، ولت-آمپر راکتیو یا وار یکایی برای اندازه‌گیری توان راکتیو در سامانهٔ قدرت جریان متناوب است. توان راکتیو هنگامی در یک مدار ای‌سی ایجاد می‌شود که تغییرات جریان مدار با تغییرات ولتاژش همزمان نباشد. نماد درست این یکا var است.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول