اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کاهش 32 درصدی مرگ و میر کرونا در لرستان/ رتبه دوم استان برای طرح مراقبت در منزل

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به روند نزولی مبتلایان به این بیماری با شروع طرح شهید سلیمانی، گفت: مرگ قطعی 32 درصدی شهروندان به دلیل کرونا را با شروع طرح شاهد هستیم.

کاهش 32 درصدی مرگ و میر کرونا در لرستان/ رتبه دوم استان برای  طرح مراقبت در منزل

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی صبح امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی، اظهار کرد: 145 پایگاه سلامت و 150 مرکز خدمات جامعه سلامت و 641 خانه بهداشت در استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: 182 هزار سالمند، 12 هزار مادر باردار و 127 هزار مبتلا به بیماری زمینه‌ای در کل استان داریم، ضمن اینکه 322 هزار گروه آسیب‌پذیر داریم که از این تعداد 49 هزار نفر آسیب‌پذیر سالمند، بیماری زمینه‌ای و مادر باردار هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به روند نزولی مبتلایان به این بیماری با شروع طرح شهید سلیمانی، افزود: مرگ قطعی 32 درصدی شهروندان به دلیل کرونا را با شروع طرح شاهد هستیم.

کوشکی بیان داشت: 208 دستگاه خودرو برای مناطق مختلف جهت اجرای طرح پیش‌بینی شد، همچنین 7 گروه راهبردی تشکیل و برنامه پایش جهت نظارت طراحی شد.

وی با بیان اینکه 1235 تیم مراقبت رهگیری در طرح شهید سلیمانی مشارکت داشتند، گفت: 965 نفر از این تیم‌ها نیروی بسیجی و بیش از یکصد نفر از آن‌ها اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ادامه داد: طی شروع طرح تاکنون 45 هزار نفر دارای بیماری زمینه‌ای شناسایی و تحت مراقبت در منزل قرار گرفتند، ضمن اینکه در این بازه زمانی 7 هزار مورد مثبت شناسایی شده نیز تحت مراقبت تیم‌ها قرار گرفتند.

کوشکی با اشاره به پلمپ 353 واحد متخلف بهداشتی و صنفی، تصریح کرد: 543 گروه مجازی برای سفیران سلامت تشکیل و 53 هزار سفیر آموزش داده شدند و بیش از 94 هزار خانواده از این آموزش‌ها بهره بردند.

وی با بیان اینکه لرستان در طرح مراقبت در منزل استان دوم کشور معرفی شده است، افزود: در مناطق صعب‌العبور خدمات طرح شهید سلیمانی بسیار چشم‌گیر بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول