اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر عراقی: هیچ نشانه واقعی دال بر اخراج نظامیان آمریکا وجود ندارد

یک تحلیلگر سیاسی عراق می‌گوید که اظهارات مسئولان دولت این کشور درباره اخراج نظامیان آمریکایی یا کاهش تعداد آن‌ها تنها در حد حرف و سخن است.

تحلیلگر عراقی: هیچ نشانه واقعی دال بر اخراج نظامیان آمریکا وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق گفت که سخنان مسئولان دولت عراق درباره اخراج نظامیان آمریکا یا کاهش شمار آن‌ها تنها برای ساکت کردن صدای کسانی بود که خواهان اخراج نظامیان بیگانه از کشور بودند تا به این ترتیب بقای خود در قدرت تا برگزاری انتخابات زودهنگام را تضمین کنند.

الطائی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که اظهارات مسئولان دولت درباره اخراج نظامیان آمریکا تنها در حد حرف و سخن بوده است.

او افزود: طرف‌هایی که بر مسند قدرت تکیه زده‌اند به هر طریقی برای باقی ماندن در قدرت تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش می‌کنند.

الطائی گفت که خروج نظامیان آمریکا از عراق به اعدام و ارقامی که مسئولان از آن سخن می‌گویند، ارتباطی ندارد بلکه این امر نیازمند برچیدن هر گونه سلاح بیگانه در داخل عراق به ویژه پایتخت آن است که به تهدیدی برای غیرنظامیان تبدیل شده است.

آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول