اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خانه‌دار شدن 121 بسیجی معسر گلستانی در قالب «طرح شهید سلیمانی»

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از خانه‌دار شدن 121 بسیجی در شهرها و روستاهای گلستان در قالب «طرح شهید سلیمانی» خبر داد.

خانه‌دار شدن 121 بسیجی معسر گلستانی در قالب «طرح شهید سلیمانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سپاه نینوا استان گلستان، موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج و بنیاد مسکن استان گلستان منعقد شد و براساس این تفاهم‌نامه تعداد ۱۲۱ بسیجی تا پایان سال ۱۴۰۰ خانه‌دار خواهند شد.

امروزه خرید خانه با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌‌رو است، در جامعه امروز خرید خانه، خود یک چالش بزرگ است که نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت مالی، پس‌انداز، آینده‌نگری و صبر دارد.

در شرایط اقتصادی که امروزه با آن مواجه هستیم متاسفانه نمی‌توان به راحتی بر مبنای درآمد و پس‌انداز در کوتاه‌مدت خانه‌دار شد و عموماً خانه‌‌دار شدن فرآیندی طولانی، سخت و سنگین است.

آمار بالای اجاره‌نشینان در شهرهای بزرگ حاکی از آن است که روش‌های معمول و شناخته‌شده برای خانه‌دار شدن پاسخ درستی به این پرسش‌ها نیستند و می‌طلبد در این زمینه مسوولان فکری جدی و اساسی کنند.

* خانه‌دار شدن 121 بسیجی گلستانی در قالب طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از خانه‌دار شدن ۱۲۱ بسیجی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۱۲۱ بسیجی معسر در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان گلستان خانه‌دار خواهند شد.

علی ملک‌شاهکویی ابراز کرد: لیست بسیجیانی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ خانه‌دار شوند شناسایی شده است و براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سپاه نینوا استان گلستان، موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج و بنیاد مسکن استان گلستان امضا شد این کار را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌دار شدن بسیجیان معسر در دو مرحله کمک‌رسانی صورت می‌گیرد مرحله نخست شامل حال کسانی است که زمین دارند و بخشی از آن را خودشان مشارکت می‌کنند که این افراد را شناسایی کردیم و مرحله دوم شامل کسانی است که فاقد زمین و مسکن هستند که این افراد نیز شناسایی شدند.

*۳ هزار و ۷۱۲ رزمنده و بسیجی معسر در کشور خانه‌دار می‌شوند

مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج از خانه‌دار شدن ۳ هزار و ۷۱۲ رزمنده و بسیجی معسر در کشور خبر داد و اظهار کرد: از تعداد ۵۴ هزار رزمنده و بسیجی معسر که طرح خانه‌دار کردن این رزمندگان و بسیجیان در دستور کار است در فاز نخست بنا داریم که تعداد ۳ هزار و ۷۱۲ نفر را تا پایان سال ۱۴۰۰ خانه‌دار کنیم.

مجتبی حبیب‌زاده ابراز کرد: یک ویژگی بسیار بزرگی که در طرح شهید سلیمانی نهفته است استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف انقلابی وجود دارد می‌توان اشاره کرد در این طرح، بنیاد مستضعفان پای کار آمد و تامین سیمان این طرح را برعهده گرفت.

* تامین زمین به دو صورت «خودمالکی واحدهای فرسوده» و « انبوه سازی» در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از تامین زمین به دو صورت «خودمالکی واحدهای فرسوده» و « انبوه‌سازی» خبر داد و اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه به دو روش در روستاها به صورت خودمالکی واحدهای فرسوده را مقاوم‌سازی و نوسازی می‌کنیم و در روش انبوه‌سازی برای افرادی که فاقد مسکن در روستاها هستند نیز تامین زمین را خواهیم داشت.

سیدمحمد حسینی خاطرنشان کرد: تامین زمین به صورت انبوه‌سازی از طریق کمک‌های مالی و کمک‌های فنی که بنیادمسکن در این تفاهم خواهد آورد این افراد را خانه‌دار خواهیم کرد.

وی افزود: واحدهای فرسوده و قدیمی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را به صورت کمک‌های مالی و فنی نوسازی و مقاوم‌سازی خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان یادآور شد: افرادی که فاقد زمین و مسکن هستند را تامین زمین خواهیم کرد و تا ماه آینده، سامانه‌ای برای ثبت‌نام افراد متقاضی طراحی شده است که بعد از ثبت‌نام این افراد، برنامه‌ریزی برای شروع عملیات اجرایی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول