اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری مسابقات ووشوی دانش‌آموزی در زنجان

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان گفت:با توجه به توافقات فی‌مابین فدراسیون ووشو و فدراسیون دانش‌آموزی، مسابقات ووشوی دانش‌آموزی هم، در بستر مجازی راه‌اندازی شده است.

برگزاری مسابقات ووشوی دانش‌آموزی در زنجان

رامین موحدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مشکلات ورزش ووشو در ایام کرونا اظهار کرد: مشکل اصلی در تصمیم‌گیری سطوح بالاتر و ستاد کرونای استان است، جایی که بسیاری از اماکن با تجمع بالا فضای فعالیت پیدا کردند، اما ورزشی در بی‌مهری‌های فراوان غوطه‌ور شده است.

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان در مورد وضعیت ورزش به ویژه رشته ورزشی ووشو در دوران کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 10 هزار باشگاه در کشور فعالیت می‌کنند که اکثر آنها دارای سرمایه‌گذار، مدیران، آقایان و خانم‌ها، نیروی‌های خدماتی و مربیان فعال و ...بوده است، طیف وسیعی از شغل‌های مرتبط شرکت‌های تولیدی کالاهای ورزشی و فروشگاه‌های ورزشی و توریسم ورزشی به شدت آسیب دیده و معیشت آنها با مخاطرات جدی همراه شده است.

موحدنیابا بیان اینکه در اثر شیوع بیماری کرونا و نگاه ضعیف دولتمردان، حوزه با مشکلات جدی و در بسیاری از موارد جبران ناپذیری مواجه شده است، گفت: قطعا تبعات اجتماعی و انسانی آن در بخش افزایش بیماری‌های مرتبط با عدم سلامتی در سنین میانسالی و بزرگسالی و آسیب‌های اجتماعی و شیوع بیشتر ناهنجاری‌ها در جامعه در رده سنی جوانان و نوجوانان دامنگیر خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این شرایط هیأت ووشوی استان در راستای سیاست‌های فدراسیون ووشو و حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان برخود وظیفه دانسته تا علاوه بر حفظ ارتباط با جامعه ورزش هدف خود با انواع تدابیر مختلف در بستر مجازی و حقیقی مشوق فعالیت ورزشکاران و قهرمانان استان باشد، تصریح کرد: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ملی و کشوری سال‌های 97 و 98 استان، تجلیل از پیشکسوتان استان، برگزاری دوره‌های آموزشی داوری درجه 2 و 3، آزمون‌های شالبند در رده‌های سنی مختلف به صورت مجازی از جمله این اقدامات بوده است.

موحدنیا گفت: از دیگر برنامه‌های این هیأت برگزاری مسابقات شهرستانی مجازی در هفته تربیت بدنی، مسابقات مجازی استانی در هفته بسیج و در نهایت شرکت تیم‌های منتخب آقایان و بانوان تالو و ساندا به مسابقات کشوری مجازی و کسب نتایج درخشان 22 مدال طلا، نقره و برنز را می‌توان نام برد.

وی افزود: ووشو با توجه به قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای که داشته در بستر همگانی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای برای همه علاقمندان استان و کشور آغازکر ده که از جمله آن بحث آموزش مربیان در قالب طرح سفیران سلامت و طرح وزارت ورزش و جوانان در این بستر به نام طرح پرامید ویژه بانوان به شکل یک پروژه ملی است.

موحدنیا با اشاره به اینکه در سطح استان قهرمانان ملی و بین‌المللی، شاید بیشترین آسیب را از نظر فضای تمرین، معیشت و حداقل درآمدهای ورزشی و کسب افتخارات ملی دیده‌اند، افزود: فدراسیون ووشو در این راستا لیگ‌های برتر ووشو آقایان و بانوان را راه‌اندازی کرده که در بهمن ماه سال‌جاری به صورت متمرکز و قرنطینه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان با بیان اینکه هیات ووشوی استان به صورت محدود فضای تمرینی برای این ورزشکاران را فراهم کرده است که صد البته بسیار سخت و حاشیه‌دار بوده است، تصریح کرد: همچنین هیأت استان در این ایام با توجه به توافقات فی‌مابین فدراسیون ووشو و فدراسیون دانش‌آموزی، مسابقات ووشو دانش‌آموزی را هم در بستر مجازی راه‌اندازی کرده که در حال ثبت نام علاقه‌مندان و برگزاری این مسابقات است.

موحدنیا افزود: امیدواریم در آینده این بیماری منحوس ریشه کن شود و در غیر اینصورت و ادامه‌دار بودن نگاه مدیران ارشد کشور و استان به ورزش و امر مهم سلامتی بالاخص نسل جوان مهربانتر و پدرانه باشد تا شاید که بتوان در آینده اندکی از آلام جامعه ورزشی کاسته و مشاغل و جامعه انسانی هدف را به سمت و سوی رونق و بهبود و سلامتی رهنمون کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول