اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1141 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال تا اکنون یک‌هزارو ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان کردستان پرداخت شده است.

1141 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کردستان در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا اکنون یک‌هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود: یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان پرداخت شده است و با پرداخت آن برای یک‌هزار و 148 نفر شغل ایجاد شده است.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی استان در سال‌جاری موجب تثبیت اشتغال 18 هزار و 534 نفر شده است.

وی تصریح کرد: از محل بند دال تبصره 4 مبلغ 26 میلیارد و 238 میلیون تومان کمک بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار به کشاورزان پرداخت شده است.

سپری ادامه داد: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون هم یک‌هزار و 471 مورد به مبلغ 116 میلیارد و 876 میلیون تومان به متقاضیان بخش پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی استان تسریع بیشتری داده شود گفت: برای پرداخت تسهیلات و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی از تمام سرفصل‌های اعتباری تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود و در این راستا مشکل خاصی به لحاظ تامین اعتبار نداریم.

سپری اضافه کرد: هم‌اکنون مشکل اساسی ما در پرداخت تسهیلات تامین تضامین از سوی وام گیرندگان است که تا حد زیادی با همکاری بانک کشاورزی آسانکاری لازم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما اجرای طرح‌های کلان و اشتغال‌زا در بخش کشاورزی است گفت: پرداخت تسهیلات و کمک به کشاورزی معیشتی در سطح استان هم به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید براینکه پرداخت تسهیلات کشاورز کارت یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در مجموعه جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان است، گفت: باید زارعان برای دریافت این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ‌کشاورز کارت کمک خوبی به کشاورزان استان است که به ازای هر یک هکتار ۲ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله پرداخت می‌شود.

سپری یادآورشد: تا اکنون ۴۴۸ مورد کشاورز کارت با مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان به زارعان استان پرداخت شده است. 

وی اذعان کرد: امسال  796 دستگاه تراکتور سهیمه بخش کشاورزی استان بود که تا اکنون 667 دستگاه آن جذب و متقاضیان 189 دستگاه باقیمانده هم برای دریافت تسهیلات بانک عامل معرفی در شرف جذب است.

انتهای پیام2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول