اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام/ نصب المان شهدا، تعهدی که فراموش شد

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گفت: از ۱۲۴ یادمان شهدا در سطح استان، به وضعیت ۳۰ یادمان رسیدگی نشده که به متولیان امر تذکر داده و در صورت عملیاتی نشدن تعهدات، اسامی آنان را رسانه‌ای خواهیم کرد.

فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام/ نصب المان شهدا، تعهدی که فراموش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ سعید کوشکی در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های تشییع ۱۵ شهید گمنام اظهار داشت: بعد از سه سال پیگیری، استان فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام خواهد بود که در ۱۲ نقطه خاکسپاری خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۳۹ نقطه از استان فارس درخواست تدفین شهید گمنام کرده اند، افزود: ۱۵ شهید گمنام از عملیات‌های کربلای پنج، رمضان، والفجر یک و سال ۶۷ در انتهای جنگ شناسایی شده که از این تعداد ۸ شهید در شلمچه و ۷ شهید دیگر در شرق دجله و بصره بودند.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس درخصوص شهرهای محل دفن شهدای گمنام بیان کرد: ۶ شهید گمنام در شیراز، دو شهید در ششده و قره باغ، یک شهید در هر کدام از دانشگاه های آزاد آباده، دانشگاه آزاد فیروزآباد، دانشگاه جهرم و دانشگاه علوم پزشکی گراش، دو شهید در شهرستان خفر و یک شهید در موسسه علوم قرآنی امیرالمومنین جهرم دفن خواهند شد.

وی پیرامون برنامه‌های استقبال از شهدا تصریح کرد: ۱۵ شهید گمنام، چهارشنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۸ صبح با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، مورد استقبال مسئولین و مردم قرار خواهند گرفت.

کوشکی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای حرکت کاروان شهدا در سطح شهر شیراز بیان کرد: اولین مراسم تدفین شهید گمنام در روز ۲۵ دی ماه در بهشت احمدی شیراز انجام خواهد شد همچنین در روزهای شنبه تا دوشنبه، سایر شهدای گمنام در نقاط مختلف استان تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسئولین و متولیان تعهد کرده اند که یادمان شهدا را ظرف ۶ ماه آماده کنند، اظهار کرد: از ۱۲۴ یادمان شهدا در سطح استان، به وضعیت ۳۰ یادمان رسیدگی نشده که به متولیان و مسئولین امر تذکر داده و در صورت عملیاتی نشدن تعهدات، اسامی آنان را رسانه ای خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از همه مدیران، مسئولان و خیرین درخواست کرد تا پای کار یادمان شهدای بیایند و عنوان کرد: مردم انتظار زیادی در قبال شهدا دارند و همه ما خانواده شهدای گمنام هستیم.

وی در پایان چهلمین سالگرد دفاع مقدس از تجلیل از سه رسانه که بیشترین نقش را در ترویج دفاع مقدس داشته اند، خبر داد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول