اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شورای سلامت دنا| از اجرای عالی طرح شهید سلیمانی در دنا تا نگرانی از عادی‌‌انگاری کرونا در پاتاوه

در جلسه شورای سلامت دنا موضوعات مختلفی از جمله عادی‌‌انگاری کرونا در پاتاوه عنوان شد.

شورای سلامت دنا| از اجرای عالی طرح شهید سلیمانی در دنا تا نگرانی از عادی‌‌انگاری کرونا در پاتاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، جلسه شورای سلامت شهرستان دنا به ریاست پناهی فرماندار دنا و با حضور مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری دنا برگزار شد.

عبدالحمید پناهی فرماندار دنا  ضمن تقدیر از عملکرد اعضای قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان دنا گفت: شهید سلیمانی سرمایه‌های اجتماعی را در کشور مستحکم کرد، تمامی اندیشه ها و داشته‌های فرهنگی و معنوی در شهید سلیمانی وجود داشت، شهید سلیمانی مظهرشجاعت، رشادت، بزرگی، عزت، سربلندی و جوانمردی است.

پناهی اظهار داشت: در شهرستان دنا در دو هفته گذشته، حضور معاونان وزارت کار و رفاه اجتماعی و برخی  مدیران عامل کشوری برخی بانکها را داشتیم که از ظرفیت های بالقوه شهرستان دیدن کردند که از نتایج  این سفر باعث شد تسهیلات  وام ۲ میلیارد تومانی به کارخانه آب معدنی مردمی سی سخت تزریق شود، حق بیمه مردم دهستان سادات محمودی به طور کامل رایگان شد، بحث ایجاد سردخانه و پرداخت تسهیلات مطرح  و موافقت شد.

وی گفت: اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای جایگاه عرضه فروش محصولات صنایع دستی در شهرستان دنا، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی از دیگر اقدامات بود.

این مسؤول در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان دنا گفت: تقدیر وتشکر از پاکبانان سلامت شهر سی‌سخت توسط سپاه ناحیه دنا که کار ارزشمند و بزرگی بود، جلسه یادبود سردار شهید سلیمانی از سوی اداره ارشاد که شاعران برجسته را گرد هم جمع آوری کردند و با سرودن شعرهای انقلابی یاد وخاطره سردار دلها را زنده نگه داشتند، اعزام کاروان هلال‌احمر دنا و شبکه بهداشت و درمان  به روستای جلاله و ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و اهدای بسته های معیشتی که امیدواریم این کار ارزشمند به روستاهای  شبلیز و دیگر روستاهای محروم هم برسد.

 مسئول ارشد اجرایی دنا گفت: شهرستان دنا به همت مسئولان و مردم و در صورت روند این همکاری به تا چند روز آینده  به وضعیت آبی تبدیل خواهد شد ولی مردم نباید غافل شوند که دوباره در وضعیت بحرانی قرار گیریم.

 پناهی گفت: در بحث بهبود و کنترل وضعیت کرونا در شهرستان، دهیاران  ما کاملا  پای کار هستند ولی همیشه نباید سهل انگاری یک دهیار را به پای بقیه دهیاران بگذاریم هر چند که با این دهیار قطعا برخورد خواهد شد چرا که خودش باید الگویی برای مردم باشد نه سردمدار و باعث و بانی بی نظمی و بی‌قانونی در سطح روستا شود.

فرماندار دنا  بیان داشت: طرح شهید سلیمانی در هر شرایط و وضعیتی تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت که می طلبد اعضای قرارگاه از تک روی پرهیز کنند و تمامی کارها را با هماهنگی و به صورت گروهی انجام دهند.

پناهی گفت: تنها شهرستانی در استان  هستیم که بیمارستان نداریم و این وضعیت خوبی برای این شرایط کرونایی برای مردم این شهرستان نیست ولی خوشبختانه با پیگیری های مکرر و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ۳۲ تختی  سی‌سخت به ۶۴ تخت‌خوابی ارتقاء داده شد و همین امسال کلنگ زنی خواهد شد و در مورد بیمارستان پاتاوه مشکل زمین که برطرف شود کلنگ زنی خواهد شد و یک دستگاه آمبولانس مجهز مورد نیاز شهرستان بود که از سوی دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم شد.

ظفر پریسای رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: وضعیت ویروس کرونا و آمار مبتلایان در سطح شهرستان دنا با همکاری همه جانبه مردم و مسئولین رو به بهبود است اما در این بین از شورای شهر و بخش پاتاوه راضی نیستیم، رعایت نمی کنند  و با ما همکاری لازم را ندارند از بخشدار مرکزی و بخشدار بخش پاتاوه انتظار داریم دهیاران  را بیشتر کنترل کنند چرا که یکی از دهیاران در شهرستان قوانین را نادیده می گیرد و خودش مسبب اصلی شلوغی‌ها و کانون کرونا شده است که همین بی نظمی باعث حاشیه های زیادی برای شهرستان شده است.

پریسای اظهار داشت: متاسفانه اصناف  شهر پاتاوه دوباره به سمت و سوی عادی انگاری رفتند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که جای بسی نگرانی وجود دارد که اگر کنترل نشود در صورت ادامه چنین وضعیتی در آینده ای نه چندان دور باید شاهد افزایش مبتلایان در این بخش باشیم.

شایان معاون شبکه بهداشت ودرمان دنا گفت :طرح شهید سلیمانی را ما در هفته ششم آن  هستیم و تا الان توانستیم به نحو احسن اهداف این طرح را اجرا کنیم، در این طرح کمک های زیادی از جمله کمک های معیشتی برای خانواده های کرونایی، توزیع خرما بین خانوارهای کرونایی، نظارت بر کنترل بازار، پخت نان محلی، توزیع بسته های معیشتی و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی  برای روستای محروم جلاله و توزیع ۵هزار ماسک داشتیم.

وی گفت: از جمله اقدامات  تیم نظارتی بازدیدهایی از اماکن عمومی و اماکن عرضه مواد غذایی را داشتند که رضایت بخش بوده است،چندین واحد صنفی را پلمپ کردند، بر دفن دو مورد بیمار کرونایی نظارت ویژه داشتند،ارائه خدمات به خانواده های آسیب دیده از کرونا،بازدید میدانی از اصناف روستاها،تهیه جهیزیه برای زوجین،ضد عفونی محل زندگی بیماران کرونایی وبازدید از نانوایی ها‌ بوده است.

شایان اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری مردم و هوشیاری  مسئولین تعداد مبتلایان کرونای و تعداد بستری ها کم شده که امیدواریم مردم غفلت نکنند وتا ریشه کن شدن این ویروس تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سرهنگ سینایی جانشین سپاه ناحیه دناگفت: از همه ارگانهایی که وقت خود را به صورت جهاد گونه در اختیار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشتند و باعث شدند  اهداف این طرح با موفقیت حتی در دورافتاده ترین نقاط شهرستان اجرا گردد تقدیر وتشکر داریم.

سینایی اظهار داشت: در شهرستان دنا کمتر خانواده ی محرومی هست  که تا کنون حداقل یک مرتبه بسته های معیشتی سپاه را دریافت نکرده باشند ولی الان بنا بر این شده است کسانی که درگیر کرونا شده اند و اسامی  آنها توسط شبکه بهداشت و درمان  برای ما ارسال می شود بسته دریافت کنند.

پرندوار رئیس شورای شهر سی سخت گفت:کمبود داروهای قلبی عروقی به شدت در شهرستان احساس می شود وباید با قیمت گزافی این داروها تهیه شود،مسئولین بر  قیمت ماسک در شهر سی سخت نظارت بیشتری داشته باشند  چرا که هنوز قیمت ماسک درشهر سی سخت بی داد می کند.

پرندوار گفت: در صورت امکان برای فوتی های  کرونایی  چندین قبر از قبل آماده کنیم تا موقع فوت بیمار کرونایی با مشکل برخورد نکنیم و آن شرایط سخت باعث نشود به این واسطه عده ای بیمار شوند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول