اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

راهکارهای قانونی برای پایان‌دادن دخالت‌های آمریکا و مجازات آن به دلیل جنایاتش در عراق

یک حقوقدان عراقی در خصوص راهکارهای بغداد برای پایان دادن به دخالت‌های آمریکا و مجازات آن به دلیل ارتکاب جنایات مختلف در عراق توضیح داد.

راهکارهای قانونی برای پایان‌دادن دخالت‌های آمریکا و مجازات آن به دلیل جنایاتش در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی التمیمی» حقوقدان عراقی درباره شیوه‌های قانونی قابل استفاده برای مجازات آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور شکست خورده آن در انتخابات به دلیل ارتکاب جنایات مختلف در عراق توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عراق می‌تواند به سازمان ملل به دلیل اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه شخصیت‌های دولت عراق شکایت کند. زیرا این تحریم‌ها علیه شخصیت‌های عراقی با توافق صورت گرفته میان عراق و آمریکا و نیز منشور سازمان ملل در تضاد است.

التمیمی افزود: قرار بازداشت ترامپ نیز پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری او از طریق اینترپل قابل اجرا و پیگیری است.

این حقوقدان عراقی تاکید کرد: معروف است که آمریکا همیشه قوانین را کاملا نقض می‌کند. عراق می‌تواند به کنوانسیون دادگاه کیفری بین المللی رم  برای محاکمه هر کسی که به آن خسارت وارد آورده، ملحق شود. به ویژه که اشغالگری آمریکا به عراق خسارتی ۲۵ تریلیون دلاری وارد آورده است.

وی پیشتر نیز درباره اقدام واشنگتن در ترور فرماندهان پیروزی بر داعش گفته بود:  بغداد می‌تواند علیه ایالات متحده آمریکا به دلیل نقض حاکمیت و ارتکاب جنایت در  هدف قرار دادن شخصیت‌ها در مرز عراق  که نقض ماده اول، دوم و سوم منشور سازمان ملل است، شکایت کند.

به گفته این کارشناس عراقی، هدف قرار دادن شخصیت‌هایی چون شهید «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» نه تنها نقض آشکار حاکمیت کشور عراق محسوب می‌شود که نقض آشکار قانون هواپیمایی این کشور نیز به شمار می‌رود. زیرا این حمله در فرودگاه بغداد روی داد که یک فرودگاه غیرنظامی است. این امر، نقض آشکار توافق‌نامه امنیتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن در سال ۲۰۰۸ و ماده ۲۷ این توافق نامه است که بر اساس آن، ایالات متحده آمریکا متعهد شد که امنیت در داخل عراق را حفظ کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول