اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

18 ماه بلاتکلیفی در ورزش سه‌گانه چهارمحال و بختیاری/ از گلایه ورزشکاران تا طفره رفتن مسؤولان

ورزشکار و مربی اسبق تیم ملی ورزش سه‌گانه گفت: ورزش سه‌گانه چهارمحال‌وبختیاری سابقه درخشانی دارد و روزگاری استان به عنوان قطب این ورزش در کشور مطرح بود اما اکنون بیش از یک سال است که رئیس هیئت ندارد.

18 ماه بلاتکلیفی در ورزش سه‌گانه چهارمحال و بختیاری/ از گلایه ورزشکاران تا طفره رفتن مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ورزش سه‌گانه با قدمت 14 الی 15 ساله در سطح کشور ابتدا به صورت انجمن و سپس با انسجام بیشتر آغاز به فعالیت کرد که از همان سال‌های نخست یعنی سال 84-85 در چهارمحال‌وبختیاری نیز مورد توجه ورزش‌دوستان قرار گرفت و با قدرت و سرعت در دو گروه بانوان و آقایان در گروه‌های سنی نونهال، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان پیشرفت کرد.

همانگونه که از نام این رشته ورزشی پیداست از سه رشته شنا، دوچرخه‌سواری و دو تشکیل شده که ورزشکاران باید در هر سه رشته مهارت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند مقام برتر را کسب کنند.

از آنجایی که روی‌ آوردن به ورزش یکی از راه‌ها و به گونه‌ای مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه سلامتی بدن، آرامش روح و روان، شادابی انسان و تخلیه هیجانات کاذب جوانان و کاهش گرایش به کارهای خلاف است و به همین منظور مورد توجه دین مبین اسلام و پیامبر خاتم(ص) نیز قرار گرفته است لذا پرداختن به رشته‌های ورزشی و رفع مشکلات هیئت‌های مختلف ورزشی در کشور، استان‌ها و به تبع شهرستان‌ها باید از جمله وظایف اصلی مسؤولان کشوری و استانی باشد.

چند هیئت ورزشی استان حال خوبی ندارند

اما شنیده‌ها در استان چهارمحال‌وبختیاری حکایتی دیگر را بازگو می‌کند و گویا چند هیئت با سابقه ورزشی استان از جمله ورزش‌ سه‌گانه، تیراندازی و ... حال خوبی ندارند و ورزشکاران از فعالیت و نحوه عملکرد مدیران استانی در مواجهه با مشکلاتی از قبیل نداشتن رئیس هیئت و یا افت فعالیت‌ها راضی نیستند.

لذا این رسانه درصدد است تا طی چند گزارش به مشکلات هیئات مختلف ورزشی استان بپردازد و مشکلات موجود را از مسؤولان داخلی و یا کشوری مطالبه کند تا شاید روزگار خوش گذشته مجدد به ورزش استان رو کند.

در این گزارش پای صحبت‌های یکی از فعالان و قدیمی‌ترین‌های استان در عرصه ورزش‌ سه‌گانه نشسته‌ایم تا بیشتر با وضعیت این رشته ورزشی در استان آشنا شویم، حامد یادگاری امروز در معرفی خود به خبرنگار فارس در شهرکرد چنین گفت: 30 سال سن دارم و از سال 85 تا کنون در این رشته ورزشی فعالیت دارم و تا کنون در همه مسابقات کشوری حضور پیدا کرده‌ام همچنین از فروردین 96 به مدت دو سال به عنوان مربی تیم ملی فعالیتم را ادامه دادم.

مربی اسبق تیم ملی با بیان اینکه تیم سه‌گانه استان همیشه جزو تیم‌های برتر در عرصه ملی بود، افزود: تربیت سرپرست تیم ملی، تربیت قهرمانان تیم ملی و داور بین‌المللی، برگزاری چندین دوره اردوی تیم ملی در استان، دارا بودن سرمربی بین‌المللی درجه یک و عضو کمیته فنی فدراسیون همه از ظرفیت‌های استان در ورزش سه‌گانه است.

وی با اشاره به اینکه استانی با این سابقه درخشان از تیرماه سال 98 تا کنون بدون رئیس و یا حتی دبیر هیئت است، اظهار کرد: این بلاتکلیفی و رها شدن از سمت مسؤولان داخلی و کشوری سبب دلزدگی در تیم شده و بسیاری از فعالان و مدال‌آوران این رشته در رشته‌های دیگر ورزش را دنبال می‌کنند و یا کلاً ورزش را رها کرده‌اند.

بلاتکلیفی و رها شدن ورزش سه‌گانه از سوی مسؤولان سبب دلزدگی ورزشکاران این رشته و حتی در مواردی مهاجرت آنان شده است

یادگاری تصریح کرد: حتی یک نفر از قهرمانان این رشته به علت این بی‌توجهی و سردی‌های پیش‌آمده به یکی از کشورهای خارجی مهاجرت کرده و این رشته را در خارج از کشور پیگیری می‌کند.

 

وی به روابط حسنه‌ هیئت سه‌گانه با اداره ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: هیچ خصومت شخصی و یا تیمی در این میان نیست اما در برابر پیگیری‌ها شیوع کرونا را بهانه می‌کنند و این ویروس را علت اصلی عدم انتصاب رئیس هیئت می‌دانند و این در صورتی است که این بلاتکلیفی قبل از شیوع کرونا رخ داده  است و حتی در آبان‌ماه نیز در یکی از استان‌ها مسابقات ورزش سه‌گانه برگزار شد لذا این پاسخ‌ها تنها نشان از کم‌کاری این اداره مربوطه در استان است.

مربی اسبق تیم‌ملی ورزش سه‌گانه عنوان کرد: این موضوع بارها به دبیر و فدراسیون و مدیران استانی منتقل شده و تنها مطالبه ما انتخاب رئیس هیئت بوده که دبیر فدراسیون تشکیل مجمع عمومی را بهانه کرده اما فکر نکرده در صورتی که هیئت رئیسه‌ای در کار نیست چه کسی باید مجمع برگزار کند؟ و مسؤولان استانی نیز در پیامک‌ها اعلام پیگیری کردند ولی در عمل شاهد هیچ پیگیری نیستیم.

نام چهارمحال و بختیاری لرزه بر تن حریفان می‌انداخت

مربی ورزش سه‌گانه استان افزود: در طی سال‌هایی که این هیئت در استان فعال بود ورزشکاران این رشته از تمرینات و یا شرکت در مسابقات کم نگذاشتند و با توجه به کمبود امکانات همیشه در مسابقات خوش درخشیدند و کاپ آسیایی بسیاری کسب نمودند در حدی که نام استان چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات لرزه بر اندام حریفان می‌انداخت اما امروز این بی‌توجهی همه زحمات دوستان را به هدر داده است.

یادگاری در مورد وضعیت فعلی ورزشکاران این رشته گفت: در حال حاضر که استخرها تعطیل است و دوستان در دو رشته دو و دوچرخه‌سواری کمی فعالیت کردند اما بی‌میلی و بی‌رغبتی باعث شده ورزشکاران زیاد دل به کار ندهند زیراکه ورزش دو و دوچرخه‌سورای ورزش پرحاشیه و پرخطری هستند و کسی باید مدیریت این تیم را به عهده گیرد که اگر هنگام تمرین خطری رخ داد مسؤولی اوضاع را مدیریت کند.

وی ادامه داد: چند نفر از علاقه‌مندان به این رشته با وجود بروز مشکلات متعدد بخاطر این وقفه یک سال و نیمی در هیئت، نامزد پذیرش سمت رئیس هیئت شدند که در اثر بی‌توجهی تعدادی از این افراد نیز منصرف و یا حتی رشته ورزشی‌ خود را تغییر دادند اما با این وجود هستند کسانی که به خاطر تعصب و احساس مسؤولیتشان به این رشته و اعضا سختی‌ها را به جان بخرند و برای سرپا کردن تیم تلاش کنند.

مربی رشته سه‌گانه استان گفت: یکی از مشکلات اساسی این ورزش در کشور این است که خیلی امکانات و علم این رشته در کشور جا نیفتاده و درخواست ما این است اکنون که همه چیز مهیاست ابتدا مشکل زیرساخت‌ها از جمله ورزشگاه حل شود و سپس مستعدین این رشته شناسایی شوند اما متأسفانه هنوز پروتکلی در کشور وجود ندارد که بتواند شرایط و یا قوانینی در زمینه‌های مستعدین، فیزیولوژیک و ... برای شرکت‌کنندگان این رشته وضع کند.

یادگاری با بیان اینکه متأسفانه انگار باید در همه شرایط از طرف مسؤولان کشوری بین این استان و استان‌های دیگر تبعیض قائل شود، گفت: مسؤولان فدراسیون در استان‌های مختلف در دفعات بالا حضور پیدا کردند اما تا کنون به این استان سفری نداشتند و این درصورتی است که سه‌گانه چهارمحال‌وبختیاری سابقه درخشانی در کشور داشته و بارها به عنوان مهد و قطب این ورزش شناخته شده است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول