اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

استان ایلام رتبه اول کشور در الکترونیکی شدن نسخه شد

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: طبق ارزشیابی انجام شده، استان ایلام رتبه اول را در زمینه الکترونیکی شدن نسخه کسب کرده و دفترچه‌های کاغدی تا پایان شهریور ماه 1400 حذف می‌شوند.

استان ایلام رتبه اول کشور در الکترونیکی شدن نسخه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالدین رحیمی صبح امروز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس گفت:  استان ایلام، کهکیلویه و بویر احمد و کردستان سه استان برتز در نسخه نویسی الکترونیکی است و طبق ارزشیابی انجام شده استان ایلام رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش همگانی بیمه سلامت برای آحاد مردم است، افزود: بیمه سلامت در قالب صندوق روستاییان و عشایر، شهرهای زیر 20 هزار نفر، کارکنان دولت، دانشجویان، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، جانبازان، طلاب، روحانیون، اتباع بیگانه، زندانیان، افراد معتاد و... که به هر نحوی قادر به پوشش بیمه نباشند، می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه دریافت بیمه رایگان قانونمند شده است، گفت: تا قبل شهریور ماه امسال دولت و مجلس مصوب کرده بودند تا برای تمام افرادی که می‌خواهند بیمه بگیرند آزمون وسع گرفته شود یعنی بر اساس توان مالی هر فرد مشارکت در پرداخت حق بیمه داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامناسب مالی، تا پایان سال جاری تمام افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند، به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه سالانه حدود 130 میلیارد تومان برای بیمه شدگان پرداخت می‌شود، گفت: 2 هزار و 260 نفر بیمار کرونایی از دفترچه بیمه سلامت استفاده کرده‌اند و همچنین برای بستری رقمی معادل 7 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرونایی در بیمارستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه سازمان بیمه سلامت خرید خدمات سلامت از مراکز بهداشتی- درمانی، دولتی و خصوصی است و بایستی بر خدمات طرف قرارداد نظارت داشته باشند تا خدمات به نحواحسن داده شود و منابع مالی برای خرید خدمات تامین شود.

قشر مولد بیمه سلامت روستاییان و عشایر هستند

مدیر کل بیمه سلامت ضمن اشاره به اینکه قشر مولد بیمه سلامت روستاییان و عشایر هستند گفت: 51 درمانگاه در روستا فعال است 456 قلم دارو در داروخانه‌های آنان وجود دارد و برای جمعیت بالای 2 هزار و 500 نفر نیز آزمایشگاه و دندانپزشک ارائه خدمت می‌کنند و هزینه‌های آنان توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: دفترچه کاغدی تا پایان شهریور ماه 1400 حذف و خدمات به صورت الکترونیکی و تنها با ارائه  کد ملی  ارائه داده می‌شود و تنها یک نسخه تک برگ از اوایل سال آینده صادر می‌شود که خود از قلم خوردگی‌ها، خط خوردگی‌ها، ناخوانا بودن هزینه بالای کاغذ جلوگیری می‌کند.

رحیمی گفت: سازمان بیمه سلامت بیشترین جمعیت بیمه شده در سطح کشور را دارد و پیشرو در حوزه هوشمند سازی و الکترونیکی کردن فرآیندهاست.

وی ادامه داد: همچنین بیمه سلامت استان ایلام در چندین سال پیاپی رتبه اول جشنواره شهید رجایی را کسب می‌کند.

مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به اینکه تمام افراد بستری کرونایی بیمه شده‌اند، تصریح کرد: 90 درصد هزینه بستری برای این بیماران و 95 درصد هزینه برای روستاییانی که از طریق سیستم ارجاع معرفی شده‌اند پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با 21 دفتر پیشخوان و 5 دفتر دیگر در آینده و 286 مرکز درمانی قرارداد همکاری منعقد شده است.

رحیمی گفت: تا پایان سال 98 تمام مطالبات دانشگاهی و غیر دانشگاهی و همچنین در سال 99 تا پایان آذرماه بخش غیر دانشگاهی و 3 ماهه اول سال بخش دانشگاهی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول