اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی تا پایان سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان تا پایان سال به ۱.۸ اسب بخار در هکتار می‌رسد.

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی تا پایان سال

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه کشاورزی بحث مکانیزاسیون کشاورزی است که نقش مؤثری در افزایش  تولید محصولات دارد.

وی تصریح کرد: ارتقای ضریب مکانیزاسیون همواره یکی از دغدغه‌های سازمان جهاد کشاورزی بوده که در این راستا با اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان تا پایان سال به ۱.۸ اسب بخار در هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه برای توسعه مکانیزاسیون هر ساله اعتبارات خاصی در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: در سال جاری تمامی تسهیلات تخصیص یافته جذب شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال اعتبارات بیشتر از سهم در نظر گرفته شده جذب کنیم.

افزایش اعتبارات مکانیزاسیون در سال جاری

آنجفی گفت: در سال جاری ۸۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ضریب مکانیزاسیون به استان اختصاص یافت، این در حالی است که این مبلغ در سال گذشته ۶۱۳ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و  ۳۲فقره تسهیلات به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید ماشین‌های کشاورزی و ادوات و تجهیزات کشاورزی با نرخ کمتر از نرخ تسهیلات منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه اعتبارات پرداخت شده در حوزه خرید ماشین‌آلات بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف باغی، منابع طبیعی و گلخانه‌ای هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان یک و هفت دهم اسب بخار در هر هکتار است.

به گفته وی وجود ماشین‌آلات و ادوات متناسب با نیاز بخش کشاورزی، استفاده مناسب و مکانیزه کردن فرآیند تولید ارتقای این بخش را بر عهده دارد که با اعتبارات مکانیزاسیون نسبت به خرید ماشین‌آلات و نوسازی آن اقدام شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول