اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تاکید بر رصد کرونا انگلیسی و تقویت نظام مراقبت بیماری‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر ضرورت حساس سازی تیم‌های سلامت بر رصد ویروس انگلیسی و تقویت نظام مراقبت بیماری‌ها تاکید کرد.

تاکید بر رصد کرونا انگلیسی و تقویت نظام مراقبت بیماری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی در نشست ستاد اجرایی طرح شهید سلیمانی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به خطر ورود کرونا انگلیسی  و افزایش تردد های مرزی و ورود قابل توجه مسافرین غیر ایرانی از مرزهای شرقی لازم است تا سابقه سفر تمامی افراد کنترل و تیم های سلامت با حساسیت بیشتر بیمار یابی را انجام دهند.

به گفته دکتر طباطبایی، بر اساس مطالعات انجام شده تفاوتی که ویروس انگلیسی با ویروس معمولی دارد، این ویروس جهش یافته، قدرت سرایت آن افزایش پیدا کرده است ولی در میزان مرگ میر آن تغییری ایجاد نشده است.

وی بررسی اطرافیان موارد مثبت را در کنترل بیماری موثر دانست و گفت: شناسایی به موقع موارد مثبت، بررسی افراد در معرض تماس با فرد مبتلاء و  رعایت قرنطینه و جدا سازی افراد مثبت در کنترل و پیشگیری از بیماری بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر رصد کردن وضعیت ایزولاسیون افراد مثبت، ارائه آموزش های قرنطینه معکوس توسط داوطلبین و سفیران سلامت تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مراکز غربالگری 16 ساعته کرونا نقش اساسی در مدیریت بیماری دارند و از افراد دارای علائم  و مشکوک درخواست می شود به نزدیکترین مرکز غربالگری 16 ساعته کرونا محل سکونت خود مراجعه نماید.

گفتنی است: نشست کمیته ستاد اجرایی طرح مدیت و کنترل اپیدمی کرونا   "شهید سلیمانی " شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول