اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیام انقلاب اسلامی پیامی جهانی است/ صدا و سیما با هنر و ظرافت پیام انقلاب را به دنیا عرضه کند

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: صدا و سیما باید با استفاده از هنر و ظرافت پیام انقلاب اسلامی را به دنیا عرضه کند.

پیام انقلاب اسلامی پیامی جهانی است/ صدا و سیما با هنر و ظرافت پیام انقلاب را به دنیا عرضه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای مرکز فارس، بر طرح موضوع در فضای همراه با انس و همدلی تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم مسائلی که داریم را در یک فضای انس و همدلی با یکدیگر طرح بحث کنیم تا بتوانیم به نتایج خوب برسیم؛ چراکه  این دور هم جمع شدن ها چه به بهانه حلقه صالحین بسیج باشد و چه با عناوین دیگر، باید بتواند همدلی و انس میان ما را افزایش دهد.

وی افزود: تلاوت و تدبر در آیات قرآن حس خوشی به انسان می دهد و جامعه ما امروز به این احساس خوش و نشاط معنوی نیاز دارد و از کمبود آن رنج می برد.

دژکام ادامه داد: اگر انسان ها از معرفت و کمال و حس خوش معنوی سیراب شوند، برمی‌خیزند و جامعه را به تعالی و اوج می رسانند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر به اجزای عالم هستی نگاه کنید، خواهید یافت که همه چیز در اوج کمال و تعالی است، دقت در این مساله موجب تلنگر به وجدان های بیدار و انسان های آگاه است که توحید را در آدمی تقویت می کند و به تصویر کشیدن این ظرائف، ازجمله رسالت های صداوسیما است.

امام جمعه شیراز افزود: ما امروز زیبایی ها و ظرائف عالم خلقت را نمی‌توانیم به زیبایی به قاب تصویر بکشیم. در سطوحی پایین تر، محاسن نظام اسلامی مان را هم باید بتوانیم با در نظر گرفتن ظرافت ها و زیبایی ها، در کنار نقدها و بیان مشکلات به تصویر بکشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: خداوند متعال این عالم را خوب آفریده اما در حیطه زندگی بشر، اختیار داده و گفته با اختیار خود جامعه تان را خوب بسازید، رسیدن به جامعه خوب، در گرو رفتار خوب و انتخاب های فردی خوب است. 

دژکام در ادامه با بیان اینکه امروز در دنیا، هر رسانه ای که دوربین دست می گیرد و به کف جامعه می رود، یک فلسفه و هدفی را برای خود تبیین کرده است، گفت: هدف و فلسفه مهم صداوسیمای ما باید این باشد که مردم را در انتخاب های صحیح یاری دهد، صداوسیما از این جهت دانشگاه ملی است و باید بتواند مردم را به خوبی و درستی، هدایت فکری کند حال باید با خود بیندیشیم که چقدر در راستای این هدف حرکت کرده ایم.

وی ادامه داد: انتخاب های ما، انتخاب هایی درخصوص مسائل فرهنگی، زندگی اجتماعی، تربیت فرزند، سبک زندگی و دیگر مسایل است و به انتخاب سیاسی در موسم انتخابات ها محدود نمی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: برای تحقق این هدف، صداسیما نیازمند به اوج رسیدن اندیشه ورزی در ساختار خود است تا پس از آن، نمود و جلوه این اندیشه متعالی را در قالب برنامه های مختلف به مردم نیز تسری دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیام انقلاب اسلامی ما یک پیام جهانی است و برای اینکه این پیام را بتوانیم به گوش مردم جهان برسانیم، علاوه بر زیرساخت ها و بسترهایی که نیاز به تهیه آن داریم، باید بتوانیم با منطق مناسب و ظرافت و هنر متعالی، پیام را تبدیل به محتوای قابل عرضه کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول