اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دستاوردهای نظامی، الگوی مناسبی برای پیشرفت دانشگاه‌های کشور است

رئیس دانشگاه یزد با بیان این‌که رسیدن به دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ از جمله اهداف عالی مدیریت این دانشگاه در استان است، گفت:کسب دستاوردهای متعدد نظامی با استفاده از ظرفیت بومی، الگوی مناسبی برای پیشرفت دانشگاه‌های کشور است.

دستاوردهای نظامی، الگوی مناسبی برای پیشرفت دانشگاه‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، قاسم برید لقمانی در نشست خبری قرار گیری دانشگاه یزد در ردیف هشت دانشگاه جامع برتر کشور، اظهار کرد: این دستاورد در آستانه سی‌ودومین سالگرد تأسیس دانشگاه یزد بدست آمده است.

وی کسب دستاوردهای علمی متعدد دانشگاه یزد را محصول آینده‌نگری مدیران گذشته استان و این دانشگاه دانست‌ و افزود: سومین شهید محراب آیت الله صدوقی از جمله کسانی بود که نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای دانشگاه یزد ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و در دستور کار کادر آموزشی این دانشگاه برای دستیابی به برنده‌های مطرح آموزشی و علمی، گفت: استخراج شاخص‌های رتبه‌بندی موسسه ISC و ابلاغ آن به تمام بخش‌های دانشگاه، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برای کسب رتبه‌های عالی علمی در دانشگاه یزد است.

برید لقمانی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه اعضای هیات علمی دانشگاه با شاخص‌های رتبه بندی آشنا و بعد از توجیه نهایی فعالیت آنها در خصوص اثربخشی فعالیت‌های علمی هر عضو و همچنین میزان تأثیرگذاری هرکدام در ارتقای کیفی آموزشی دانشگاه به طور شخصی و محرمانه برای وی ارسال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش دانشگاه یزد، تأکید کرد: حمایت از راه‌اندازی پردیس‌های فناوری و صنعتی، از دیگر اقدامات و برنامه‌های در دستور کار دانشگاه یزد برای کسب رتبه‌های عالی علمی است.

رئیس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود رسیدن به دانشگاه نسل ۳ و ۴ را از جمله اهداف عالی مدیریت این دانشگاه در استان دانست و بیان کرد: دانشگاه‌ نسل سه و چهار همان دانشگاه‌های کارآفرین و مراکز رفع چالش‌های مختلف منطقه‌ای و ملی هستند.

وی با توجه به پیشرفت‌های نظامی ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: دستاوردهای حوزه نظامی کشور الگویی مناسب برای دانشگاه‌ها و رسیدن به اهداف عالی علمی و آموزشی با استفاده از ظرفیت بومی است.

برید لقمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که موسسه جهانی ISC یکی از مراکز معتبر بین المللی است که مورد تایید وزارت علوم هم قرار گرفته است، گفت: این موسسه از سال ۲۰۱۹ فرآیند رتبه بندی دانشگاه ها جهان اسلام را گسترش و ارزیابی خود را با فراگیری دانشگاهی تمام جهان ادامه داده است.

رئیس دانشگاه یزد در پایان خاطرنشان کرد: در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ موسسه بین المللی ISC دو هزار و ۱۸۲ دانشگاه از شش قاره جهان شرکت داشتند که از این تعداد ۴۶ دانشگاه ایرانی بودند و دانشگاه یزد توانست در بین دانشگاه‌های ایرانی در ردیف هشتم قرار بگیرد.

انتهای پیام /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول