اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رشد بالای درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰ در مازندران / رشد منفی مازندران در حوزه گمرکی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مازندران گفت: عمده رشد استان پیرامون بحث درآمدهای مالیاتی است که از ۱۸۰ هزار تومان به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان رسید و شاهد رشد ۲۵ درصدی بودیم، البته در حوزه درآمدهای گمرکی رشد منفی داریم.

رشد بالای درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰ در مازندران / رشد منفی مازندران در حوزه گمرکی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مفید غلامی‌راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با مقایسه بودجه سال گذشته و ۱۴۰۰ در استان، اظهار کرد: جمع منابع مازندران در قانون بودجه ۵۷۱ هزار میلیارد تومان طبق مصوبه سال ۹۹ بوده که در ۱۴۰۰ به ۸۴۱ هزار میلیارد تومان رسید که نشان از رشد ۴۹ درصدی در حوزه منابع دارد.

وی افزود: عمده رشد استان پیرامون بحث درآمدهای مالیاتی است که از ۱۸۰ هزار تومان به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان رسید و شاهد رشد ۲۵ درصدی بودیم، البته در حوزه درآمدهای گمرکی رشد منفی داریم در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یل همان بحث فروش نفت بودجه از ۱۰۷/۵ هزار میلیارد تومان  به ۲۲۵ هرار میلیارد تومان رسیده که با ۱۰۹ درصد رشد همراه بود.

غلامی‌راد تصریح کرد: نمایندگان مجلس مطرح می‌کنند که مگر قرار است چقد نفت بفروشیم؟ با توجه به اینکه احصای بازار نفت سخت است، نیز وجود دارد، در حوزه فروش اموال بودجه از ۴۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۲۵ هزار میلیارد تومان به رسید که نشان می‌دهد دولت هم سیاستش این است که خیلی اموالش را به فروش نرساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مازندران گفت: در بحث مشارکت و واگذاری طرح‌ها در کل بودجه هزار میلیارد تومانی دیده شده که رقم بدی است دولت برداشتش این است که واگذاری طرح‌های اقتصادی برایش اتفاق نمی‌افتد.

این مسؤول ادامه داد: در بحث واگذاری دارایی‌های مالی اوراق و اسناد مالی، اننشار اوراق مشارکت و بحث‌های تبصره پنج، رشد ۷۱ درصدی داشتیم و قرار است ۲۹۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، در حوزه مصارف هم اعتبارات هزینه از ۴۳۶ هزار میلیارد تومان به ۶۳۷ هزار میلیارد تومان با رشد ۴۶ درصدی رسید در این بخش پدیده‌ای تحت عنولن تراز بودجه‌ای را شاهدیم.

غلامی‌راد بیان کرد: این پارادوکس نشان می‌دهد که هزینه‌ها با درآمدها سازگاری ندارد و  نمی‌توانیم درآمد را افرایش داده و هزینه‌های جاری را کاهش دهیم به دلیل افزایش تورم و هزینه‌ها شرایط را سخت کرده است‌ که باید با ابزار تخصیص مدیریت شود چرا که ما رکود همراه با تورم را داریم.

وی اعلام کرد: در بحث مصارف هم  ۵۷۱ هزار تومان به ۸۱ هزار میلیارد تومان با نرخ ۴۷ درصدی افرایش پیدا می‌کند که عمدتا در بحث حفوق مزایا و هزینه‌های جاری است، در بحث مقدار صادرات نفت پیش‌بینی می‌کنیم در سال اینده روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به‌فروش برسانیم در حالی که الان نصف این تعداد فروش داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مازندران ادامه داد: الان قیمت هر بشکه نفت دولت ۴۰ دلار است برای فروش دولت باید پول را به ریال برگرداند که در این راستا نرخ تسهیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی دلار در نظر گرفته، اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا این رقم با نرخ روز دلار تفاوت دارد که به دلیل ایجاد یک نرخ ثابت توسط دولت است. 

وی خاطرنشان کرد: در بخش درآمدهای ارزی صادرات نفت پیش‌‌بینی می‌کنیم که در سال آتی ۲۳/۵ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفتی و ۳ میلیارد دلار درآمد از صادرات گاز داشته باشیم.

غلامی‌راد با اشاره به بحث استخدام، بیان کرد: اخیرا در مازندران به‌عنوان استان‌ پرتراکم در بدنه دولت به‌خصوص البته با توجه به اینکه تعداد کارمندان دولت با توجه به حجم فعالیت در کشور زیاد نیست و مشکل‌مان در تعداد نیست بلکه در تمرکز است، به‌طوری که کارمندان عمدتا در تهران و ستاد مرکزی جمع شدند، در واحدهای شهرستاتی نارضایتی‌هایی از این جنس داریم که باید به سمت دولت الکترونیک و مجازی حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: امسال در مازندران  استخدام در ۱۵ دستگاه با فعالیت ۸ حوره انتخابی را داشتیم که از کل سهمیه ۷۸۹ نفر ۲۹ نفر یعنی ۴ درصد مربوط به معلولان، ۳۴ درصد مربوط به ایثارگران به تعداد ۲۷۲ نفر،  و ۶۲ درصد مربوط به سهمیه آزاد به تعداد ۴۸۸ نفر، مشارکت داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اعلام کرد: در این بخش سهم زنان ۶۳ درصد از میزان ۱۶هزار و ۹۱۸ نفر با حضور ۱۰ هزار و ۷۰۳ نفر بانو و سهم آقایان ۳۷ درصد بود، امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا و دورکاری‌ها علاوه بر بحث میز خدمت واقعی فعالیت میز خدمت مجازی را بیش از پیش خواهیم داشت.


انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول