اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همه شبکه‌های اجتماعی که حساب‌های ترامپ را محدود یا مسدود کردند

برخی شبکه‌های اجتماعی و دیگر بستر‌های موجود در فضای مجازی به بهانه اینکه ترامپ هواداران خود را به خشونت دعوت کرده، حساب‌های کار‌بری وی را محدود یا مسدود کرده‌اند.

همه شبکه‌های اجتماعی که حساب‌های ترامپ را محدود یا مسدود کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در پی حمله هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، برخی شبکه‌های اجتماعی و دیگر بستر‌های موجود در فضای مجازی به این بهانه که وی هواداران خود را به ایجاد خشونت دعوت کرده، حساب‌های کاربری او را محدود یا مسدود کرده‌اند.

پایگاه خبری «آکسیوس»، لیستی از این پلتفرم‌ها را منتشر کرده که در ادامه خواهید خواند.

۱- انجمن «ردیت»

یکی از سخنگو‌های پایگاه ردیت، که یک انجمن بزرگ برای تبادل نظرات و بحث در مورد مسائل مختلف است روز جمعه گفت که گروه زیر‌مجموعه‌ای با عنوان «r/DonaldTrump» را مسدود کرده است.

ردیت در توضیح این اقدام گفته انتشار هرگونه محتوایی که موجب ایجاد نفرت و تشویق، تحریک یا دعوت به خشونت علیه گروه‌هایی از مردم یا اشخاص شود ممنوع است.

۲- شبکه اجتماعی «توئیچ»

شبکه اجتماعی توئیچ، که یک سرویس پخش تصاویر زنده یا استریم است، کانال ترامپ را با این توضیح که این اقدام گامی ضروری برای محافظت از جامعه این شبکه و جلو‌گیری از استفاده از آن برای تحریک خشونت بیشتر انجام گرفته، غیر‌فعال کرد.

۳- شرکت «شاپی‌فای»

شاپی‌فای که شرکتی برای تجارت الکترونیک است، دو فروشگاه آنلاین مرتبط با ترامپ را به دلیل نقض سیاست‌های این شرکت و حمایت از خشونت غیر‌فعال کرده است.

۴- شبکه اجتماعی «توئیتر»

شبکه اجتماعی توئیتر روز جمعه به این بهانه که توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا مروج خشونت در این کشور است، حساب او را در فاصله حدود ده روز به پایان دوره ریاستش، برای همیشه تعلیق کرد (جزئیات بیشتر).

۵- شرکت «گوگل»

گوگل یکی از برنامه‌های رسانه اجتماعی خود به نام «پارلر» را در فروشگاه برنامه‌های خود موسوم به «پلی استور» مسدود کرد.

پارلر دارای تعداد قابل توجهی از کاربران طرفدار ترامپ، محافظه‌کاران و افراطی‌های راستگرا است.

گوگل نیز در توجیه این اقدام دلیل جلوگیری از ایجاد خشونت را مطرح کرد.

۶- شبکه اجتماعی «یوتیوب»

یوتیوب که سرویس پخش و اشتراک‌گذاری ویدئو را در فضای مجازی ارائه می‌دهد، در حال تسریع منع اطلاعات غلط و ادعا‌های تقلب در انتخابات توسط ترامپ و کانال‌های دیگر است.

۷- شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» و «اینستاگرام»

دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام روز پنجشنبه حساب‌های کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به طور دائم مسدود کردند.

«مارک زاکربرگ» رئیس شرکت فیسبوک که اینستاگرام هم‌ زیر‌مجموعه‌ای از آن است اعلام کرد، ترامپ از این بستر برای «تحریک به اقدام خشونت‌آمیز علیه دولت انتخاب شده از طریق دموکراتیک» استفاده کرده است (جزئیات بیشتر).

«آدام موسری» رئیس شرکت اینستاگرام نیز گفت:‌ «با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد و این حقیقت که رئیس جمهور قصد دارد به جای محکوم کردن، با خشونت‌های روز گذشته همراهی کند، مسدود سازی حساب کاربری او را به مدت نامحدود و دستکم دو هفته تمدید می‌کنیم».

۸- شبکه اجتماعی «اسنپ چت»

یکی از سخنگو‌های شبکه اجتماعی اسنپ چت، که یک برنامه برای ارسال و دریافت تصاویر است، گفته این شرکت حساب کار‌بری ترامپ را روز چهار‌شنبه غیر‌فعال کرد زیرا بر این عقیده است که این حساب باعث ایجاد و گسترش نفرت و تحریک به خشونت می‌شود.

۹- شبکه اجتماعی «تیک‌تاک»

تیک تاک که یک شرکت چینی و ارائه کننده خدمات اشتراک‌گذاری ویدئو در فضای مجازی است، در حال حذف کردن محتوا‌هایی است که خشونت را تروج می‌کنند؛ از جمله دو هشتگ patriotparty و stormthecapitol که ظاهراً هواداران ترامپ آن را ایجاد کرده‌اند. (اولین هشتگ به معنای «حزب وطن پرست» و دومین هشتگ نیز به معنای «یورش به کنگره» است)

۱۰- شرکت «اپل»

اپل نیز روز جمعه تهدید کرد که برنامه «پارلر» را در صورتی که محتوا‌های خود را کنترل نکند از فروشگاه برنامه‌های خود موسوم به «اپ استور» حذف خواهد کرد.

برنامه پارلر دارای تعداد قابل توجهی از کاربران طرفدار ترامپ، محافظه‌کاران و افراطی‌های راستگرا است.

۱۱- شبکه اجتماعی «دیسکورد»

دیسکورد که یک برنامه پیام‌رسان است روز جمعه سروری که متعلق به ترامپ با نام «دونالد» بوده را مسدود کرد.

۱۲- شبکه اجتماعی «پینترست»

یکی از سخنگوها‌ی شرکت پینترست که ارائه کننده سرویس اشتراک‌گذاری عکس است، گفته که این شبکه اجتماعی هشتگ‌های مربوط به مطالب طرفدار ترامپ را بعد از برگزاری انتخابات در سوم نوامبر محدود کرده است، از جمله هشتگ StopTheSteal که مربوط به ادعای تقلب ترامپ در انتخابات و به معنای «سرقت انتخابات را متوقف کنید است.

حمله هواداران ترامپ به کنگره و پیامد‌های آن

چهارشنبه شب بود که در هنگام بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

بعد از ورود هواداران ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیروهای امنیتی کنگره به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند. علاوه بر این زن ۳ نفر دیگر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در پی این حوادث برخی از مقام‌ها و قانونگذاران دموکرات، ترامپ را به ترویج خشونت متهم کردند و خواستار استیضاح وی شدند. اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هم پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره منتشر کردند.

برخی دیگر نیز از «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا خواستند که با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی او را از قدرت بر‌کنار کند. با این وجود پنس با این کار مخالفت کرد و کاخ سفید هم در بیانیه‌ای درباره تلاش کنگره برای پیشبرد استیضاح جدید ترامپ اعلام کرد: «همانطور که رئیس جمهور ترامپ روز گذشته گفت، این زمانی برای التیام‌بخشی و اتحاد به عنوان یک ملت است. استیضاحی با انگیزه سیاسی علیه رئیس جمهوری با ۱۲ روز مانده از دورانش، تنها در راستای گسستگی بیشتر کشور بزرگمان خواهد بود.»

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در طرح استیضاح ترامپ پیشگام شده بود، بامداد روز شنبه تأکید کرد که دموکرات‌ها امیداروند که ترامپ فورا استعفا دهد در غیر این صورت به سوی متمم ۲۵ قانون اساسی یا استیضاح وی خواهند رفت.

وی گفت: «امیدواری اعضا این است که رئیس جمهور فورا استعفا دهد. اما اگر وی این کار را انجام نداد من به کمیسیون‌ها دستور دادم تا برای پیشبرد متمم 25 قانون اساسی و استیضاح آماده باشند.»

با این وجود سه نفر از مشاوران کاخ سفید به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته‌اند که ترامپ هیچ قصدی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد. یکی از مشاوران با «صفر» دانستن احتمال کناره‌گیری ترامپ گفت: «وی فکر نمی‌کند که مرتکب خطایی شده باشد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول