اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال 1300 تن میوه شب عید برای توزیع در کردستان خریداری می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برنامه دولت برای تامین میوه شب عید امسال در کردستان خرید و توزیع 1300 تن پرتقال و سیب یارانه‌ای است.

امسال 1300 تن میوه شب عید برای توزیع در کردستان خریداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به قیمت خرید محصولات برای تامین مبلغ این حجم نیاز به حدود 16 میلیارد تومان اعتبار داریم که قرار است از طریق بانک‌های ملی، کشاورزی، تجارت و صندوق حمایت و توسعه کشاورزی استان تامین شود.

وی افزود: تامین میوه شب عید وظیفه ما است و با توجه به یارانه‌ای که پرداخت می‌شود با قیمت خرید اولیه به ازای هر کیلوگرم 10 هزار تومان، با احتساب هزینه‌های حمل و نگهداری و توزیع هر کیلوگرم سیب و پرتقال با قیمت تقریبی 12 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: که یارانه‌ای که دولت برای خرید میوه شب عید به کردستان اختصاص داده یک میلیارد و 800 میلیون تومان است که با توجه به قیمت خرید نمی‌تواند تاثیر بسیاری در پایین آوردن قیمت‌های فروش داشته باشد.

خرید 1750 تن میوه شب‌ عید در سال گذشته

دره‌وزمی یادآور شد: سال قبل یک هزار و 720 تن پرتقال و سیب برای توزیع در کردستان خریداری شده بود که تا 15 فروردین ماه به طور کامل عرضه شد و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت و اما امسال با توجه به شرایط کرونا و افزایش قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود که استقبال کمتر باشد.

وی در ادامه سخنان خود به بحث تنظیم بازار در توزیع روغن و شکر اشاره کرد و بیان کرد: طی ماه‌های آذر و دی 571 تن روغن خانوار توزیع شده و طی چند روز آینده نیز 581 تن دیگر به استان وارد شده و در سطح بازار توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: همچنین 401 تن سهمیه شکر استان نیز خریداری شده که 201 تن آن جذب شده و به زودی برای توزیع به استان حمل می‌شود.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول