اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فوتی‌های کرونا در البرز به صفر رسید

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: برای اولین بار از زمان شیوع کرونا تا کنون در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد قطعی فوتی کرونایی در استان البرز ثبت نشده است.

فوتی‌های کرونا در البرز به صفر رسید

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: خوشبختانه در حال حاضر شهر کرج  از وضعیت نارنجی به زرد و  شهرهای فردیس و نظرآباد از وضعیت زرد به آبی تبدیل شد و این امر تنها نتیجه همکاری مردم در رعایت موارد بهداشتی است که باید استمرار داشته باشد. البته شهرهای اشتهارد و ساوجبلاغ نیز همچنان در وضعیت زرد هستند.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان می‌تواند شکننده باشد، گفت: ما سه موج بیماری کرونا را در البرز تحربه کردیم و در هر مرحله با با سهل انگاری و کمتر کردن رعایت موارد بهداشتی با موج سهمگین تری از شیوع بیماری و از دست رفتن تعداد بیشتری از هموطنان مواجه شدیم که امیدواریم مردم همچنان رعایت موارد بهداشتی را تا پایان بیماری کرونا در اولویت قرار دهند. 

سرعت سرایت کرونای انگلیسی 70 درصد بیشتر است

این مقام مسؤول گفت: در کرونای انگلیسی جهش یافته  میزان سرایت بیماری،۷۰ درصد بیشتر است؛ بیشتر جوانان و کودکان را مبتلا می کند و آنچه از آمار این ویروس در کشورهای  اروپایی بر می‌آید، درصد فوتی‌ها نیز در ویروس جهش یافته بیشتر است.  

وی با اشاره به اینکه واکسن ایرانی که سیر بالینی آن در کشور  آغاز شده، در حال انجام و طی کردن مراحل بعدی است، گفت: امیدواریم به زودی واکسن ایرانی به دست همه برسد که به جز این واکسن،  واکسن‌های دیگری نیز در کشور در دست انجام است.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول