اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

محیط زیست وظایف قانونی‌اش را درباره «نیروگاه شازند» انجام داده‌/ تهدید هوای اراک و شازند با مازوت‌سوزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وظایف قانونی‌مان را در خصوص آلودگی زیست‌محیطی نیروگاه شازند بر مبنای قانون هوای پاک انجام داده‌ایم.

محیط زیست وظایف قانونی‌اش را درباره «نیروگاه شازند» انجام داده‌/ تهدید هوای اراک و شازند با مازوت‌سوزی

رضا میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: توقف استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند یکی از تاکیدات رئیس جمهور و استاندار مرکزی بوده است، اما متاسفانه از تاریخ 20 آذر ماه این نیروگاه اقدام به استفاده از سوخت مازوت کرد؛ در واقع، با تشدید سرمای هوا و شرایط وارونگی دما و با توجه به اینکه شرکت گاز نتوانست  سوخت مورد نیاز نیروگاه شازند را تامین کند، این واحد تولیدی استفاده از سوخت مازوت را در دستور کار قرار داد و به شدت به آلایندگی هوا دامن زد.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه منجر به انتشار عوامل آلاینده‌ای چون دی اکسید گوگرد به چندین برابر استاندارد در هوای اراک و شازند و موجب تشدید آلایندگی هوا می‌شود، افزود: با درخواست جلسه کارگروه اضطرارکاهش آلودگی هوا به ریاست استاندار و به منظور کاهش مصرف سوخت مازوت و استفاده بهینه از گاز تخصیصی، مقرر شد تولید برق نیروگاه کاهش و ۲ واحد از چهار واحد خط تولید نیروگاه شازند از مدار تولید خارج شود.

میرزائی درباره میزان مصرف مازوت نیروگاه شازند، اظهار داشت: تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه برعهده وزارت نیرو است و پلمب سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند را به صورت فیزیکی نداشته‌ایم، اما در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و تمام تلاش خود را کرده‌ایم که آلودگی وارد شهر نشود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: محیط زیست به عنوان ضابط قضائی و بر اساس تکالیف سازمانی، وظیفه دارد خروجی‌های نیروگاه حرارتی شازند را مورد بررسی قرار داده و  اگر خروجی‌های این نیروگاه غیر استاندارد باشد، به دستگاه قضایی ارائه می‌کنیم که دستگاه قضایی هم تا به امروز همکاری‌های بسیار خوبی در این  خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول