اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کرونا، تاتامی‌ها را از سالن اخراج کرد

کرونا در ابتدا محدودیت‌هایی را به وجود آورد ولی با گذشت زمان سبک زندگی کل دنیا با این ویروس عادت کرد و اکنون مسابقات ورزشی کاراته هم توانسته خود را منطبق با پروتکل‌های جدید سرپا نگه دارد.

کرونا، تاتامی‌ها را از سالن اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سبب شد تمام رشته‌های ورزشی برای مدتی از فعالیت باز بمانند و ورزش به صورت گروهی و برگزاری مسابقات تعطیل شد؛ رشته کاراته نیز از این جریان مصون نماند و به صورت مقطعی مسابقات و تمرینات این رشته پرمخاطب متوقف شد.

اما در ادامه و با گذشت زمان، مجدد کاراته به فعالیت خود ادامه داد و در طی چند مرحله شاهد برگزاری مسابقات این رشته در استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بودیم.

تفاوت عمده کاراته پیش و پسا کرونایی این بود که تاتمی‌ها از محل سالن سرپوشیده خارج و وارد هوا و محیط آزاد شدند تا ورزشکاران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

حبیب‌الله ناظریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان، پیرامون این موضوع اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور تا مدت کوتاهی فعالیت کاراته متوقف شد ولیکن با این دید که وجود ویروس کرونا در جامعه به مدت طولانی حاضر خواهد بود، دست روی دست نگذاشتیم و فعالیت خود را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و همچنین شرایط جدیدی آغاز کردیم.

رئیس هیأت کاراته استان اصفهان ادامه داد: در اولین اقدام کلاس‌های دانش‌افزایی و مربیگری به صورت آنلاین برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه بودیم، هیأت کاراته اولین هیأتی بود که اولین دوره این کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کرد.

مسابقات کاراته را در فضای باز برگزار کردیم

وی تشریح کرد: در بخش مسابقات نیز هیأت کاراته اصفهان پیش از شیوع ویروس کرونا فعال بود که با ظهور این ویروس منحوس با شرایط جدیدی این مسابقات را در اصفهان برگزار کردیم؛ به این نتیجه رسیدیم که مسابقات کاراته را در فضای باز توسعه دهیم، شهرداری اصفهان چند مکان را برای اجرای این طرح در اختیار داشت و این طرح پیشنهادی مورد استقبال دیگر رشته‌ها همچون تکواندو و ووشو نیز قرار گرفت.

ناظریان افزود: طرح بعدی هیأت کاراته برگزاری مسابقات کاراته وان ساحلی در بخش کاتا بود، این طرح در شرایطی اجرا شد در جهان مسابقات متوقف شد؛ مسابقات کاراته وان پیش از شیوع ویروس کرونا بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر برگزار می‌شد اما مسابقات کاراته وان ساحلی بین ۴۰۰ شرکت کننده برگزار شد، این طرح در دیگر شهرستان‌های استان نیز مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس هیأت کاراته استان اصفهان، با اشاره به پیام رئیس فدراسیون جهانی کاراته به فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از این طرح رئیس فدراسیون جهانی به دلیل اینکه ایران دومین کشوری بود که فارق از ویروس کرونا این طرح را عملی کرد و همچنین اولین کشوری بودیم که در زمان کرونا دست به اجرای چنین طرحی زدیم؛ دومین بازخورد این طرح این بود که در کشور نیز این طرح مورد قبول قرار گرفت و در دیگر استان‌ها نیز عملی شد.

وی با اشاره به اینکه کرونا آسیب جدی به مربیان و باشگاه‌داران وارد کرد، افزود: متأسفانه برخی از مربیان و باشگاه‌داران ورشکسته شدند؛ جدی‌ترین مشکلی که کرونا به کاراته وارد کرد مسائل مالی بود. 

ورزش همانند دیگر مشاغل از کرونا آسیب دید

معید محمد مقضی کاراته‌کا اصفهانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان پیرامون شیوع ویروس کرونا و توقف مقطعی ورزش اظهار داشت: ورزش نیز همانند دیگر مشاغل از آسیب‌های ویروس کرونا در امان نبود، با توجه به علاقه شدیدی که به رشته خود دارم هیچ چاره‌ای بجز ادامه تمرینات نداشتم؛ خوشخبتانه مربی من نیز با وجود تمام مشکلات و با فراهم سازی بستری مناسب سبب شد که تمرینات من متوقف نشود.

کاراته‌کا اصفهانی ادامه داد: در چند ماه اخیر در محیط استریل و خلوت و همچنین تعداد بسیاری محدودی به تمرینات خود ادامه داد؛ در زمان ریاست هیأت جدید اوضاع کاراته بهتر شده و درحال رشد هستیم، هیأت کاراته تمام تلاش خود را جهت متوقف نشدن تمرینات ما انجام داد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ک۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول