اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح پروژه‌های مهارتی در سمنان؛ نویددهنده تقویت مهارت‌آموزی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سفر دو روزه خود به استان سمنان، تعدادی طرح و پروژه مهم را در حوزه مهارت‌آموزی افتتاح کرد.

افتتاح پروژه‌های مهارتی در سمنان؛ نویددهنده تقویت مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سفر دو روزه خود به استان سمنان، پروژه‌هایی را در این استان افتتاح کرد.

 بازدید علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از کارگاه مشترک شرکت گاز استان ازجمله برنامه‌های سفر وی به این استان بود.

او در این سفر کارگاه آسانسور و ابزار دقیق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی سمنان را افتتاح کرد.

این کارگاه باهدف ارائه آموزش‌های مهارتی در حرفه‌های زیرمجموعه آسانسور و کنترل ابزار دقیق از قبیل کمک نصاب آسانسور، نگهداری آسانسور، تکنسین فنی آسانسور، مدیر فنی آسانسور، کنترل مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک و ... با ظرفیت پذیرش ۱۵ کارآموز و در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت نیروهای شاغل در صنعت نصب و نگهداری آسانسور ایجادشده است.

مرکز جوار کارگاهی شرکت تولیدی شیمیایی کلران نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که با سفر رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای به استان سمنان افتتاح شد.

این مرکز به‌عنوان اولین مرکز جوار کارگاهی استان سمنان در مجموعه صنعتی دانش‌بنیان کلران به‌عنوان یکی از صنایع برتر و خاص کشور ایجادشده است.

تاکنون هشت مرکز جوار بین کارگاهی و یک مرکز جوار کارگاهی باهدف ارتقاء بهره‌وری و پیشرفت شاغلین در صنعت استان با مجوز اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، آغاز به کارکرده است.

از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان سمنان افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مهارت شغلی دانشگاه سمنان بود.

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) باهدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی برپایه سه فرایند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار به دانشجویان با همکاری مشترک دانشگاه سمنان و سازمان فنی و حرفه‌ای شروع به کار می‌کند.

این مرکز در دانشگاه سمنان مستقرشده است و فعالیت‌هایی همچون اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی، ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی متناسب با شرایط و نیاز بازار کار و همچنین تقاضا و نیاز دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار یا ایجاد کسب‌وکار را دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول