اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایجاد ارزش افزوده در تجارت گوهرسنگ‌ها توسط یک موسسه دانش‌بنیان‌

موسسه توسعه گوهرشناسی ایران، آزمون گوهرسنگ ها را انجام داده و با برگزاری کارگاه های تخصصی توان تخصصی گوهرشناسی فعالان صنعت طلا و جواهر کشور را ارتقاء می بخشد.

ایجاد ارزش افزوده در تجارت گوهرسنگ‌ها توسط یک موسسه دانش‌بنیان‌

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، فریبرز مسعودی معاون پژوهشی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی درخصوص مزیت ها و فواید رقابتی این مراکز گفت: موسسه توسعه گوهرشناسی ایران بر مبنای توان علمی دانشگاهی و با استفاده از تجربه بخش خصوصی بنیان گذاشته شده است. این موسسه علاوه بر کادر با توان علمی و تجربه کافی دارای کاملترین تجهیزات آزمایشگاهی گوهرشناسی از جمله توان آنالیزهای رامان لیزر است. توان علمی و تجربه بالای کادر موسسه و تجهیزات منحصر بفرد و پشتوانه علمی مرکز گوهرشناسی دانشگاه شهید بهشتی این موسسه را از سایر رقبا متمایز ساخته است.

مسعودی افزود: این موسسه در سال ۱۳۹۳ با سرمایه حدود ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال آغاز به کار نمود و سرمایه در گردش آن در برخی سال ها به ۱۰ میلیارد ریال رسیده است. خوشبختانه در ایجاد اشتغال  بسیار موفق بودیم و به طور مستقیم برای ۶ نفر تمام وقت و تا ۷ نفرپاره وقت اشتغال ایجاد کرده ایم. در حال حاضر به دلیل شرایط خاص حاکم به دلیل اپیدمی جهانی فعالیت ها محدود تر از گذشته شده ولی در برنامه های آینده افزایش بخش های اشتغال زا پیش بینی شده است. 

وی درخصوص خدمات این موسسه گفت: فعالیت موسسه از نوع ارائه خدمات تخصصی دانش‌بنیان است و شناسنامه های صادر شده در این موسسه در سایر کشورها نیز دارای اعتبار است. از اینرو خدمات ارائه شده باعث ایجاد ارزش افزوده  تجارت گوهرسنگ ها است و توسعه کمی و کیفی خدماتی که در حال حاضر ارائه می شود مهمترین برنامه آینده موسسه است. 
 
مسعودی به استقرار موسسه در دانشگاه شهید بهشتى اشاره و تاکید کرد:استفاده از توان و پشتوانه علمی و تجهیزات و اعتبار دانشگاه بسیار در پیشرفت اهداف و نیز ایجاد یک شرکت استاندارد موثر بوده است. به طور متقابل موسسه در انجام ازمایش های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با دانشگاه همکاری داشته است.  

به گفته معاون پژوهشی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی مهمترین مشکل در حال حاضر رکود اقتصادی جهانی و کشور است که در بر فعالیت موسسه تاثیر داشته و محدودیت های ایجاد شده مانع رشد آن شده است. 


مسعودی ارائه خدمات دانش بنیان را نیازمند تجهیز آزمایشگاه های با تجهیزات کافی با فناوری بالا و رعایت استانداردهای لازم و بکارگیری نیروهای متخصص با تجربه توانمند دانست که نیازمند گروه و افرادی با توان مدیریتی بالا است.  

وی در ادامه حمایت بیشتر از فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها و اعتماد بیشتر به توانمندی های نیروهای جوان کشور از جملهانتظارات از دستگاههای اجرایی و حمایتی عنوان کردو در پایان به عنوان توصیه به جوانان دارای ایده نوآور و خلاق که هنوز وارد عرصه تولید نشده اند گفت: لازمه پیشرفت کشور و وجود بستر اشتغال نیازمند جوانانی است که بر خود باور داشته و علاوه بر کسب دانش پایه مهارت های عملی را نیز با ایجاد ارتباط با صنعت فرا گیرند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول