اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انجام اولین عمل پیوند قرنیه چشم در خراسان شمالی

امیرحسین وجدانی، فوق تخصص پیوند قرنیه گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولین مرکز جراحی جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی، اولین عمل جراحی پیوند قرنیه در استان انجام می‌شود.

انجام اولین عمل پیوند قرنیه چشم در خراسان شمالی

امیرحسین وجدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اولین عمل جراحی پیوند قرنیه چشم در خراسان شمالی اظهار کرد: در چند سال گذشته مردم استان برای عمل پیوند قرنیه به اجبار باید به خراسان رضوی و مشهد مراجعه می‌کردند که همین امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که توسط مسئولین مرکز جراحی حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی انجام شد و با توجه به اینکه در این درمانگاه مدرن‌ترین دستگاه‌های کشور مستقر شده است، نخستین عمل قرنیه چشم، امروز در این درمانگاه بر روی بیماری ۲۲ ساله انجام می‌گردد.

این فوق تخصص پیوند قرنیه، لیزیک و آب مروارید، تصریح کرد: قرنیه تنها بافتی از بدن است که رگ ندارد به همین دلیل در سراسر دنیا این نوع عمل جراحی، به تعداد زیادی انجام می‌شود و با توجه این که این نوع عمل نیاز به چک گروه خونی ندارد، درصد پذیرش نیز در مقایسه با سایر بافت‌ها مانند مغزاستخوان یا کبد، بیشتر است.

وجدانی در پایان با اشاره به اینکه در پیوند قرنیه، تعدادی بخیه استفاده می‌‌شود و ممکن است بعد از عمل شاهد واکنش‌ها و  التهاباتی باشیم، افزود: در این پیوند اگر مراقبت خوبی از سمت بیمار انجام گیرد، درصد موفقیت بالایی وجود دارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول