اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شهید سلیمانی بسیج مستضعین جهان را به وجود آورد

امام جمعه زنجان گفت: شهید سلیمانی ارتشی برای مقابله با این غده‌های سرطانی ایجاد کرد که همان آرزوی امام خمینی بود و بسیج مستضعین جهان در برابر ارتش جهنمی که با حمایت شرق و غرب تشکیل شده بود، ایستادگی کرد.

شهید سلیمانی بسیج مستضعین جهان را به وجود آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه نخبگان حوزه‌های علمیه استان با اشاره به شرایط کرونایی و شیوع ویروس منحوس کرونا و با اشاره به اینکه کار حوزه علمیه و پرورش طلاب اظهار کرد: امروز اساتید با جان و دل تلاش می‌کنند تا طلاب ارزشی پرورش داده و وارد جامعه کنند و در این راستا امروز اساتید کار بسیار دشوارتری نسبت به گذشته دارند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهید بهشتی نخستین مدیر مدرسه حقانی بود و در این مدرسه اساتید بزرگواری مانند آیت‌الله مشکینی، مفتح، مصباح، جنتی، مقتدایی و ... پرورش یافتند، گفت: اکثر پرورش یافتگان مدرسه حقانی علمای بزرگی شدند و در ابتدای انقلاب در خاکریز نخست طلاب تربیت شده آن مدرسه حضور داشتند و برخی هنوز هم منشاء خدمات بزرگی هستند.

وی با اشاره به منشور روحانیت و اینکه همه روحانیون باید این منشور اخلاقی را در نظر بگیرند، تصریح کرد: امام بهترین و بزرگترین پایگاه معرفی اسلام و اسلام شناسی را برای مردم و دین‌دار شدن مردم را حوزه‌های علمیه معرفی کرده‌اند.

آیت‌الله خاتمیبا بیان اینکه امروز فضای مجازی در دسترس همه مردم است، تصریح کرد: دشمن امروز در خانه‌های ما نفوذ دارد و دیگر نمی‌توان گفت که دشمن در پشت مرزها است و امروزه جنگ از نوع فرهنگی و نرم‌افزاری است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: وجود فضای مجازی و ماهواره‌ها در خانه‌ها و وجود جنگ فرهنگی و نرم‌افزاری دشمنان علیه نظام و انقلاب کار طلاب را سخت‌تر و مسؤولیت علما را بیشتر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خطاب به طلاب جوان گفت: نخستین کاری که طلاب جوان باید انجام دهند خواندن درس‌ است، اما در کنار درس آگاهی، جریان شناسی و بصیرت لازمه تربیت شماست.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 400 سال قبل امام علی(ع) از فتنه خبر می‌دهد و نحوه خنثی سازی این فتنه را نیز می‌گویند، افزود: اگر ما حق و باطل را روشن و شفاف برای مردم معرفی کنیم دیگر فتنه‌ای ایجاد نمی‌شود، اما اگر این دو را مخلوط کنیم مردم گمراه و به سوی فتنه می‌روند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به یکی از آرزوهای امام خمینی (ره) که تشکیل بسیج مستضعفین جهان بود، تصریح کرد: استکبار برای شکست اسلام غده سرطانی صهیونیسم را ایجاد کرد و بعد برای از بین بردن مقاومت مسلمانان در برابر این غده سرطانی داعش را ایجاد کرد و داعش نیامده بود که برود آمده بود که بماند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: شهید سلیمانی ارتشی برای مقابله با این غده‌های سرطانی ایجاد کرد که همان آرزوی امام خمینی بود و بسیج مستضعفین جهان در برابر ارتش جهنمی که با حمایت شرق و غرب تشکیل شده بود، ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در زمان حیات خود برکات فراوانی داشت، تصریح کرد: شهادت شهید سلیمانی هم برکات خود را نشان می‌دهد و به واقع شهید سلیمانی یک مکتب بود.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول