اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«قزل قیه» و جستجوی فساد در اعماق معدن مرمر

سیامک مختاری گفت: ما در مستند «قزل قیه» تلاش داشتیم که از لا‌به‌لای مسائل پیرامون معدن مرمر سریش‌آباد، نگاهی به برخی ابهامات در فساد شبکه‌ای در مجموعه معدن‌ها داشته باشیم.

«قزل قیه» و جستجوی فساد در اعماق معدن مرمر

«سیامک مختاری» که با مستند «قزل قیه» در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا کرده است، در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در سخنانی اظهار داشت: این مستند، داستان یک قطعه سنگ مرمر در شهر سریش‌آباد است، شهری که در محاصره معادن سنگ مرمر است، اما علی‌رغم این موضو,، چیزی از منافع این معادن به مردم شهر نمی‌رسد و آن‌ها همچنان با مشکلات معیشتی و نبود شغل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

مختاری با بیان اینکه مردم این شهر سال‌هاست که به دنبال گرفتن حق خود از مسئولان هستند اما همیشه با وعده‌هایی روبرو هستند که پایانی برای آنها تصور نمی‌شود، گفت: این مستند به ماجراهای درگیری مردم شهر با یکی از معادن و معدن‌دارهای منطقه را روایت می‌کند، مردمی که قرار است خودشان به دنبال احقاق حق‌شان بروند.

وی با اشاره به اهمیت بالا و ارزش مالی معادن داخل کشور و مخفی ماندن این مسئله از چشم مردم تصریح کرد: یکی از پرسودترین معدن‌ها، معدن مرمر است که قیمت بالایی دارد و نود درصد آن صادرات می‌شود. معدن مرمر شهر سریش آباد کردستان هم از معادن مرغوب و با کیفیت کشور است.

مختاری خاطرنشان کرد: ما تلاش داشتیم که در این مستند از لا‌به‌لای مسائل پیرامون معدن مرمر سریش‌آباد، نگاهی به برخی ابهامات در فساد شبکه‌ای در مجموعه معدن‌ها داشته باشیم و اینکه به چه نیتی از معدن‌ها استفاده می‌شود و چرا در برخی مواقع قانون به درستی در این زمینه اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به منفعت‌طلبی برخی از ارگان‌ها و صنوف خاص از معادن تصریح کرد: ما در این مستند از منابع تحقیقاتی بسیاری استفاده کردیم و به مجموعه‌ای از اسناد مربوط به معادن و قوه قضائیه دست یافته‌ایم.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir  به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت 24ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره عمار نیز در ایام برگزاری آن، هر شب ساعت 21 از شبکه افق به روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول