اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سفر قالیباف به شهرکرد و ذکر چند نکته

جا دارد به بهانه سومین سفر استانی قالیباف چند نکته که در هیاهوی ضد انقلاب برای به حاشیه بردن این سفرهای استانی مغفول مانده است را با هم مرور کنیم.

سفر قالیباف به شهرکرد و ذکر چند نکته

خبرگزاری فارس_چهارمحال و بختیاری| امروز هفدهم دی ماه، بام ایران درحالی میزبان قالیباف شد که سه ماه پیش هم قاضی‌القضات، چهارمحال و بختیاری را به عنوان مقصد سفر استانی خود انتخاب کرده بود؛ شاید بپرسید چرا این موضوع را بیان کردم؟

ارزش حضور دو مسؤول کشوری در حد رئیس قوه را مردم چهارمحال و بختیاری، امروز بهتر از دیگران می‌دانند چون قریب به یک دهه از حضور مسؤولان ارشد کشوری در این قد و قواره محروم بودند.

حالا جا دارد به همین بهانه چند نکته که در هیاهوی ضد انقلاب برای به حاشیه بردن این سفرهای استانی مغفول مانده است را با هم مرور کنیم؛

حس خوب مردم در رویارویی با یک مسؤول کشوری

یکی از انتقاداتی که به برنامه‌ریزان سفر رئیس مجلس وارد بود عدم اطلاع‌رسانی قبلی برنامه‌ها حتی برای خبرنگاران بود، چه رسد به مردم عادی!

مردم لردگان، بروجن، سفیددشت، اردل و یان‌چشمه امروز بدون هیچ‌گونه ذهنیت قبلی و در کمال غافل‌گیری، متوجه حضور رئیس قوه مقننه در شهرشان شدند؛ برخی‌ها خیلی فوری محل بازدید را پیدا کردند و موفق شدند بدون واسطه با وی گفت‌وگو (شما بخوانید درددل) کنند.

شاید بسیاری از مشکلاتی که امروز به طور مستقیم با قالیباف مطرح شد یا به صورت نامه به دستش رسید، گره‌های کوری باشند که ناشی از انباشت سال‌ها سوءمدیریت بوده و مشکل اصلی کشور باشند و احتمالا یک‌شبه و به دست یک نفر هم باز نشوند ولی از قدیم گفتند که وصف العیش، نصف العیش!

زنان لردگانی در حال نوشتن نامه برای رئیس مجلس 

ایجاد نشاط سیاسی در جامعه

بدون شک ایجاد حس بن‌بست و رخوت سیاسی بین مردم، بدترین حالتی است که می‌توان برای مردم یک جامعه متصور شد؛ نشاط سیاسی و اجتماعی یک مؤلفه مهم برای تقویت امید در مردم برای رویارویی و حل مشکلات است که نباید به راحتی از کنار این معضل گذشت.

حضور سرزده و پرانرژی یک مسؤول کشوری را تصور کنید که با حوصله تمام، سنگ صبوری می‌شود برای دردهای مردم؛ مردمی که گاه احساس می‌کنند در پشت کوه‌های سر به فلک کشیده و پر غرور زاگرس و در روستاهایی دورافتاده فراموش شده‌اند، حالا مسؤولی را می‌بینند که آمده تا به آن‌ها نشان دهد فراموش نشده‌اند.

مدیریت جهادی همیشه جوان است؛ فارغ از سن و سال!

تعابیر حضرت آقا در ماه‌های اخیر در خصوص جوان‌گرایی خیلی تفسیر و دست به دست شد؛ به خصوص آنجایی که قید سن و سال را برای جوان‌گرایی حذف کردند و «حاج قاسم» را هم جوان نامیدند؛ تصور کنید مدیری را که در سن حوالی 60 سالگی ساعت 7 صبح پروازش در شهرکرد به زمین نشسته!

وقتی ساعت 7 پروازش به زمین نشسته یعنی احتمالا ساعت حوالی 4 بامداد از منزل (یا محل کار) بیرون زده و جالب‌تر اینکه از اول صبح تا زمان نگارش این یادداشت بیش از 10 بازدید از 5 شهرستان داشته و هنوز هم برنامه‌های روز اول تمام نشده!

برنامه‌های فردا هم از قبل از طلوع آفتاب شروع می‌شوند و باز هم با همین دست‌فرمان تا شب مسؤولان استانی را حسابی خسته خواهد کرد.

حضور قالیباف در شهرکرد همزمان با طلوع خورشید

یک روز سخت برای مسؤولان استانی

در سال‌های اخیر، چهارمحال و بختیاری یاد ندارد که در یک روز این همه مسؤول برای بازدید و سرکشی از مردم، به خط شوند و این حجم از بازدید و جلسه را بی‌وقفه داشته باشند، این هم یک رزمایش و هم یک فرصت است برای مسؤولان استانی که بتوانند از فرصت باقی‌مانده خدمت‌شان در استان استفاده کنند و کاستی‌های گذشته را با کار جدی و خستگی ناپذیر جبران نمایند.

انتخاب شهرکرد در دی ماه، هوشمندانه بود!

شاید منطقی باشد که وقتی یک مسؤولی برنامه دارد چندین استان را در یک سال سفر کند، به آب و هوا و شرایط جوی هم توجه داشته باشند.

برای مثال در تابستان شهرکرد، در بهار گیلان و در زمستان بندرعباس را برای سفر انتخاب کند؛ اما مسؤولی که دنبال راحت‌طلبی نباشد و بخواهد شناخت درستی از محل زندگی و شرایط زیستِ مردم داشته باشد (مانند قالیباف) در تابستان به خوزستان می‌رود و در دی‌ماه به شهرکرد (یکی از سردترین مراکز استان کشور طبق اعلام هواشناسی).

نکته دیگر که جالب توجه بود انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان سومین مقصد سفرهای استانی بود! قاعدتا باید اول استان‌های کلان و درجه یک کشور انتخاب می‌شدند نه استانی کوچک و کم جمعیتی مثل چهارمحال؛ خود قالیباف در آغاز این سفر دلیل انتخاب چهارمحال را محرومیت استان دانسته بود و این نکته ارزشمندی است؛ برخی‌هایی که شبهه می‌اندازند که این سفرها تبلیغاتی است، به این نکته (عامدانه یا جاهلانه) بی‌توجه هستند.

انتهای پیام/3339

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول